۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 84950423
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهروندان البرزی  از ترددهای  غیرضروری خودداری کنند

کرج - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز با اشاره به کاهش کیفیت هوای استان به مردم توصیه کرد از ترددهای غیر ضروری در سطح شهرهای البرز خودداری کنند.

محمد باقر خلفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : باتوجه به اینکه در ساعات اولیه صبح آلودگی هوا به دلیل قرارگرفتن ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون درسطح زمین کمتر قابل رویت است برخی شهروندان اقدام به تردد غیر ضروری خودرویی در سطح شهرها می کنند که بر میزان آلودگی هوا می افزاید.

وی اضافه کرد: به دلیل آلودگی هوا ۲ ایستگاه سیار امدادی هلال احمردر خط شمالی و جنوبی آزادراه کرج - قزوین مستقر شده اند که هموطنان در صورت نیاز می توانند به این ایستگاه ها مراجعه کنند.

خلفی خاطرنشان کرد : علاوه بر ایستگاه های سیار، هشت پایگاه امداد جاده ای و ۶ شعبه هلال احمر نیز به مسافران خدمات امدادی ارایه می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز افزود: داروخانه این جمعیت به منظور پیشگیری و جلوگیری از خطرات ناشی از آلودگی هوا داروهای مخصوص بیماران ریوی و حملات قلبی را تامین کرده است.

خلفی از مردم خواست در صورت هرگونه نیاز امدادی جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل کنند.

مرکز کنترل و پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز نیز پیش تر اعلام کرد: با بالارفتن غلظت آلاینده ها در اثر پایداری هوا، وضع کیفی هوای تمام شهرستان های این استان ناسالم شده و در وضعیت اضطرار قرار گرفته است.

بنا براین گزارش ، شاخص آلودگی هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان های ساوجبلاغ، کرج، اشتهارد، فردیس و نظرآباد به ترتیب بر روی اعداد ۱۷۶، ۱۶۹، ۱۵۴، ۱۷۰ و ۱۶۰ قرار دارد.

بر اساس همین گزارش پایداری هوا تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد که باید تمام گروه های سلامت جامعه از فعالیت های سنگین در فضای باز خودداری کرده و از فعالیت معادن شن و ماسه جلوگیری شود.

امروز مراکز پیش دبستانی و مهدکودک های استان به دلیل آلودگی هوا تعطیل و فعالیت مدارس ابتدایی به صورت غیرحضوری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha