گفت وگو در ذهن و فکر دانش آموز اثر می‌گذارد

تهران - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خوراک تربیتی دانش آموزان از بستر بازی‌های رایانه‌ای، انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و کتب خارجی و گروه همسالان فراهم می‌شود، گفت: گفت وگو در ذهن و فکر دانش آموز امروزی با قدرت تحلیل بسیار بالا اثر می‌گذارد.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش‌وپرورش، اصغر باقرزاده روز یکشنبه در حاشیه اختتامیه طرح معرفت ۷ در جوار مسجد مقدس جمکران در جمع مدیران، روسای و معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق آموزشی استان مرکزی در تشریح چالش‌های پیش روی معاونت پرورشی در آموزش و پرورش اظهار کرد: عدم توجه به مخاطب محور بودن برنامه ها و فعالیت‌های این حوزه، تفکیک و جدا سازی موضوع تربیت از آموزش و کمبود نیروی انسانی از جمله چالش‌های مهم ما در حوزه پرورشی و فرهنگی است.

وی افزود: ما به عنوان متولیان امر تربیت، موظف هستیم شرایط را برای تربیت دانش آموزان و جوشش ظرفیت‌های درونی آن‌ها فراهم کنیم اما بیشتر به عوامل بیرونی تکیه کرده ‌ایم و همین امر منجر شد که دشمن از موقعیت به وجود آمده استفاده کند و ضمن بسترسازی و ایجاد شرایط، تربیت دانش آموزان را دستخوش تغییر نموده و بصیرت آن‌ها را دستکاری کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بسیاری از مواردی که ما نسبت به آن‌ها سهل انگاری و ساده انگاری کردیم منجر به سست شدن اراده نوجوانان و جوانان شد که نتیجه تغییر نگرش و سست شده اراده به صورت اغتشاشات خیابانی و تغییر ارزش‌ها، امروزه جلوه کرده است.

باقرزاده تصریح کرد: هم اکنون ۶۴ فعالیت در این حوزه در دست اجرا است که همگی در سطح کلان تنظیم و به سطح مدرسه ابلاغ شده ‌اند، بنابراین دانش آموزان در این برنامه فرصت اظهار نظر ندارد و تصور می ‌کنند نقشی در شکل گیری آن ندارند.

وی ارتقا توانمندی‌های مربیان و معاونین پرورشی را از جمله برنامه ‌های اصلی این حوزه برشمرد و ادامه داد: در همین راستا کارگاه آموزشی مجازی به مدت ۱۶ ساعت تدوین شده است که در این کارگاه مباحث معرفتی و کاربردی نظیر انسان شناسی، خدا شناسی، معرفت شناسی و جهان شناسی و نیز روانشناسی تربیتی و ارتقا مهارت ‌های فردی دانش آموزان توسط اساتید برتر کشور ارائه خواهد شد که در خلال آن شرکت کنندگان مورد ارزیابی نیز قرار می گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha