۷ آذر ۱۴۰۱، ۰:۲۹
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 84955160
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سود صنایع بزرگ چین کاهش یافته است

۷ آذر ۱۴۰۱، ۰:۲۹
کد خبر: 84955160
سود صنایع بزرگ چین کاهش یافته است

تهران- ایرنا- آمارهای جدید دولت چین نشان می‌دهد که برغم بهبود عملکرد برخی بخش‌های صنعتی در این کشور، سود صنایع بزرگ در ۱۰ ماهه اول سال جاری میلادی کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، اداره ملی آمار چین (NBS) اعلام کرد : شرکت‌های بزرگ صنعتی که سالانه دستکم ۲۰ میلیون یوان (معادل ۲.۸ میلیون دلار آمریکا) درآمد دارند سود هر یک از آنها در ۱۰ ماهه نخست ۲۰۲۲ در مقایسه با سال گذشته میلادی ۳ درصد کاهش یافته است.

این آمار حاکی است که از میان ۴۱ بخش صنعتی بزرگ این کشور فقط ۱۹ مورد آنها از ماه ژانویه تا اکتبر شاهد افزایش سود بوده‌اند.

«ژو هونگ» از مقام‌های ارشد اداره ملی آمار چین، شمار مبتلایان به کرونا و افزایش هزینه تولید کالا را از جمله عوامل کاهش سود صنایع این کشور معرفی کرده است.

این در حالی است که از ماه ژانویه تا اکتبر سود صنایع در بخش تولید تجهیزات ۳.۲ درصد افزایش یافته است.

به گفته ژو هونگ، بخش تولید بخش بیشترین رشد را در میان صنایع داشته است. سود این صنعت در ۱۰ ماهه نخست ۲۰۲۲ حدود ۲۸.۱ درصد رشد کرد.

گزارش اداره ملی آمار چین نشان می‌دهد که شرکت‌های وابسته به سرمایه‌گذاری خارجی و شرکت های صنعتی کوچک و متوسط توانسته حاشیه سود خوبی داشته باشند.

با این حال، ژو هونگ هشدار داد که برغم نشانه‌های مثبت در برخی بخش‌ها ممکن است که شیوع دوباره کرونا و احتمال رکود اقتصاد جهانی چالش‌هایی برای این صنایع ایجاد کند.

وی تاکید کرد که برای جلوگیری از این چالش‌ها باید روند کنترل و مقابله با کرونا تقویت شده و دولت سیاست‌هایی برای کمک به رشد بیشتر صنایع اجرا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha