۳۴ هزار شهروند قزوینی فاقد بیمه، رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

قزوین - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت قزوین بابیان اینکه تمامی افراد فاقد بیمه به صورت رایگان امکان بهره مندی از بیمه سلامت را دارند،گفت: طی یکسال اخیر ۳۴ هزار نفر از جمعیت استان قزوین که هیچ‌گونه بیمه خدمات درمانی نداشتند، رایگان تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

پیمان قجربیگی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از اقدامات شایسته دولت سیزدهم زیر پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه است که در این راستا تاکنون نزدیک به ۵۰ هزار نفر در این استان شامل این طرح شده‌اند.

وی اظهار داشت: با توجه به قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و دستور دولت سیزدهم برای گسترش بیمه‌ای، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور را در قالب سه دهک پایین جامعه به بیمه سلامت معرفی کرد که همگی بیمه شدند.

قجر بیگی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم بیمه سلامت خدمت به اقشار مختلف جامعه و ارائه خدمات درمانی به آن‌ها است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵۵۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

این مسوول اضافه کرد: هم اکنون در راستای اجرای طرح خدمت‌رسانی به محلات کم‌برخودار بیش از ۱۵ هزار نفر از جمعیت محرومان استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و بنا داریم تا پایان سال جاری همه افراد بدون بیمه در محلات کم‌ برخوردار را بیمه سلامت کنیم.

قجربیگی تاکید کرد: بیمه برای ردگیری و یافتن افراد فاقد بیمه و برای زیر پوشش قرار دادن آنها حتی مبادرت به اعزام و استقرار تیم‌ها در نقاط محروم و دور از دسترسی استان کرده است تا این افراد شناسایی و زیر پوشش بیمه رایگان قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: براساس مصوبه شورای عالی بیمه، همه افرادی که تاکنون از خدمات هیچ بیمه‌ای برخوردار نبوده‌اند تا سه ماه به طور رایگان بیمه سلامت خواهند شد.

۳۴ هزار شهروند قزوینی فاقد بیمه، رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین افزود: چتر حمایتی بیمه سلامت از پنج نوع بیماری به ۲۶ بیماری خاص و صعب‌العلاج افزایش یافته و جامعه هدف نیز از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شناسایی و نشان‌دار شده و به صورت رایگان از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین زوج‌هایی که در سال ۱۴۰۰ برای درمان ناباروری خود هزینه کردند، اگر اسناد آن را به دست ما برسانند، بیمه سلامت هزینه‌های انجام‌شده آنها را پرداخت می‌کند.

قجربیگی با اشاره به اینکه بیمه سلامت با ۶۰۰ مرکز درمانی قرار داد دارد، افزود: این نهاد سعی کرده است تا پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد خود را به روز کند و در حال حاضر مطالبات سرپایی مراکز پرداخت شده است.

وی یادآور شد: پوشش بیمه به میزان ۷۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی از جمله داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و پوشش بیمه به میزان ۹۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات بستری از جمله مزایای دیگر این بیمه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha