۸ آذر ۱۴۰۱، ۰:۵۸
کد خبر: 84956196
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شولتز بر تعهد انتخاباتی خود برای اصلاح قوانین مهاجرت به آلمان تاکید کرد

تهران- ایرنا- اولاف شولتز صدراعظم آلمان دوشنبه شب بار دیگر بر تعهد کمپین انتخاباتی خود برای اصلاح قوانین شهروندی و مهاجرت به این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، صدراعظم آلمان که در یک گردهمایی در برلین سخنرانی می‌کرد، گفت: دولت ائتلافی به رهبری سوسیال دموکرات‌ها در حال برنامه‌ریزی برای مدرنیزه کردن قوانین این کشور برای ایجاد جامعه‌ای فراگیرتر و دموکراتیک است.

شولتز با بیان اینکه مهاجران کمک قابل توجهی به اقتصاد و جامعه آلمان کرده‌اند، افزود: در حال حاضر ۹ میلیون مهاجر در کشور ما هستند که با وجود اینکه سال‌هاست که در آلمان زندگی و کار می‌کنند اما هنوز موفق به دریافت تابعیت آلمانی نشده‌اند.

وی ادامه داد: برای مثال در بخش بهداشت و سلامت، حدود یک چهارم پزشکان شاغل در آلمان در این کشور متولد نشده‌اند؛ به همین ترتیب، یک سوم پرستاران شاغل در آلمان نیز جزء جامعه مهاجران به کشور ما هستند.

صدراعظم آلمان گفت: اصلاحات برنامه‌ریزی شده، دریافت تابعیت آلمانی را برای مهاجران آسان‌تر می‌کند و موجب جذب آنها در جامعه شده و مشارکت سیاسی‌شان را افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: شخصی که به‌طور دائم در آلمان زندگی می‌کند و به کار مشغول است، باید حق رای و نامزدی نیز داشته باشد، باید با همه حقوق و تکالیف، فارغ از منشا، رنگ پوست و اعتقادات مذهبی، بخشی از کشور ما باشد.

شولتز همچنین تاکید کرد که این اصلاحات برنامه‌ریزی شده به مهاجران امکان می‌دهد تابعیت مضاعف یا چند تابعیتی داشته باشند که در حال حاضر برای مهاجران برخی کشورها امکان‌پذیر نیست.

اصلاح قوانین شهروندی و مهاجرت به آلمان یکی از محورهای توافقنامه ائتلافی بین سوسیال دموکرات‌ها به رهبری شولتز، سبزها و دموکرات‌های آزاد طرفدار تجارت در زمان تشکیل دولت بود.

در حال حاضر مهاجران بعد از هشت سال اقامت در کشور آلمان مجاز به دریافت تابعیت این کشور هستند اما به عنوان بخشی از اصلاحات برنامه‌ریزی شده قوانین مهاجرتی، آنها می‌توانند بعد از پنج سال اقامت در آلمان، تابعیت این کشور را دریافت کنند.

از دیگر مواردی که در اصلاحات مورد نظر به آنها پرداخته شده است، دستیابی مهاجران به دستاوردهای علمی یا حرفه‌ای خاص، مهارت بالا در زبان آلمانی یا انجام فعالیت‌های داوطلبانه است که از آنها به عنوان «دستاوردهای ادغام ویژه» یاد شده و موجب خواهد شد که مهاجرانی که مشمول این موارد خاص می‌شوند، تنها بعد از سه سال تابعیت این کشور را دریافت کنند.

تا پیش از این، کودکانی که از والدین مهاجر در کشور آلمان متولد می‌شدند، تنها در صورتی تابعیت آلمانی دریافت می‌کردند که حداقل یکی از والدین آنها هشت سال اقامت قانونی در این کشور را داشته باشد که بر اساس اطلاحات برنامه‌ریزی شده مد نظر دولت، این مدت نیز به پنج سال کاهش خواهد یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha