۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84956378
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیا بایدن و کنگره می‌توانند مانع از اعتصاب تاثیرگذار بخش راه‌آهن در آمریکا شوند؟

تهران-ایرنا- جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به دلیل نگرانی از تورم و تشدید اختلال در حمل‌ونقل و تاثیر آن در زنجیره غذا و سوخت، از کنگره خواست قانونی را برای جلوگیری از اعتصاب و تعطیلی خطوط راه آهن تصویب کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تارنمای هیل نوشت: بایدن طی این درخواست از کنگره خواسته این قانون را تا قبل از روز جمعه ۹ دسامبر (۱۸ آذر) تصویب کند و هشدار داده اگر قانونگذاران اقدامی نکنند، اقتصاد آمریکا با اعتصاب در این بخش مختل خواهد شد.

بایدن گفت کنگره باید فورا و بدون هیچ تغییر و تاخیری، طرحی را در تایید توافق آزمایشی بین کارگران و اپراتورهای راه آهن تصویب کند تا از هر گونه تعطیلی فلج کننده راه آهن ملی جلوگیری شود.

درخواست بایدن از کنگره در بحبوحه بن‌بست در مذاکرات بر سر مسائل کارگری صورت گرفته که می تواند باعث توقف حمل محموله های مهم مواد غذایی و سوخت شود.

نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به درخواست بایدن گفت، مجلس نمایندگان این هفته طرحی را درباره توافق آزمایشی بدون هیچ تغییری در شروط مذاکره، تصویب و آن را به سنا ارسال خواهد کرد.

توافق موقتی که سپتامبر گذشته با حمایت بایدن مورد مذاکره قرار گرفت، از سوی مذاکره کنندگان بخش کارگری پذیرفته شده اما همه اتحادیه های مربوط به خطوط راه آهن آن را امضا نکرده اند.

بایدن گفته از آن زمان تاکنون وزیران کار، کشاورزی و حمل و نقل به طور مداوم در تماس با رهبران کارگری و اتحادیه ها بوده اما راه حلی برای رفع اختلافات در میز مذاکره وجود نداشته است.

وزیران مربوطه به دولت توصیه کرده اند که برای حل این اختلاف به اقدام کنگره نیاز هست.

بایدن مدع است از این که رئیس جمهور حامی کارگران است به خود می بالد و تمایلی ندارد به کنگره برای بکار بستن اقدامی توصیه کند اما تبعات اقتصادی بکار نبستن اقدامی در این زمینه هنگفت است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفته برخی در کنگره به دنبال تغییر در شروط توافق به نفع بخش کارگری یا مدیریت هستند اما هر گونه تغییری با خطر تاخیر و تعطیلی مواجه است.

پیش از این بیش از ۴۰۰ گروه در آمریکا از قانونگذاران این کشور خواستند برای جلوگیری از اعتصاب بخش راه آهن اقدام فوری انجام دهند.

اتاق بازرگانی آمریکا، انجمن ملی تولیدکنندگان، فدراسیون ملی خرده‌فروشان، موسسه نفت آمریکا، انجمن ملی رستوران‌ها، انجمن‌های حمل و نقل آمریکا، فدراسیون مزرعه آمریکا و سایر گروه‌ها هشدار دادند که تأثیرات یک اعتصاب احتمالی در هفته اول ماه دسامبر در این کشور احساس خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha