جنون تسلیحاتی آمریکا؛ رونمایی از پیشرفته‌ترین بمب‌افکن رادارگریز

تهران –ایرنا – نیروی هوایی آمریکا قصد دارد تا طی چند روز آینده از پیش‎رفته ترین بمب افکن رادار گریز با فناوری جدید خود که قیمت آن دو میلیارد دلار برآورد می شود، رونمایی کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شبکه خبری فاکس نیوز با انتشار این خبر، افزود: نیروی هوایی آمریکا در نظر دارد تا بمب افکن پیشرفته دور پرواز و رادار گریز «بی-۲۱ ری‌در» (B-۲۱ Raider ) که قابلیت حمل بمب اتمی و انجام عملیات هسته ای را دارد در روز جمعه (۱۱ آذرماه ۱۴۰۱) رونمایی کند.

بنابراین گزارش، قرار است این بمب افکن فوق پیش رفته که ساخت شرکت جنگ افزار سازی « نورثروپ گرومن » (Northrop Grumman) در ایالت کالیفرنیا آمریکا است در محوطه این شرکت پرده برداری شود.

«داگ یانگ» (Dough Young) مدیرعامل این شرکت جنگ افزاری در این باره گفت: بمب افکن بی-۲۱ ری‌در؛ پشرفته ترین هواپیمای نظامی است که تاکنون ساخته شده و محصولی از نوآوری های پیشگام و برتر در زمینه فناوری است."

قرارداد ساخت این بمب افکن پیشرفته سال ۲۰۱۵ به این شرکت جنگ افزارسازی آمریکایی سپرده شد و تخمین زده می شود هزینه توسعه، خرید و بهره برداری ۱۰۰ فروند از این هوایپمای جنگی حدود ۲۰۳ میلیارد دلار، یا به عبارتی هر فروند دو میلیارد دلار باشد.

به گزارش ایرنا، این بمب افکن به عنوان بخشی از برنامه توسعه بمب افکن راهبردی (Long Range Strike Bomber) نیروی هوایی آمریکا است؛ «بی-۲۱ری‌در» یک بمب افکن راهبردی فوق دوربرد، با ظرفیت حمل بار سنگین است که قادر به حمل سلاح های متعارف و هسته ای است.

این بمب افکن توانایی پرواز و انجام ماموریت "با خلبان اختیاری" را دارد، بدین معنی که قادر است با و یا بدون خلبان، همانند پهپاد و از طریق کنترل زمینی به پرواز در آمده و عازم ماموریت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha