روند سرمایه گذاری در کشت گلخانه ای فارس با ایجاد پنجره واحد تسهیل می‌شود

شیراز- ایرنا- مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری فارس بر ضرورت ایجاد پنجره واحد کشت گلخانه‌ای در استان فارس تاکید کرد و گفت : در این صورت روند کسب مجوزها به شکل یکپارچه، نظام مند، استاندارد و در کوتاه ‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

سید مهدی خادمی روز سه شنبه در جلسه بررسی امکان سنجی راه‌اندازی نخستین پنجره واحد مدیریت کشت گلخانه‌ای در شیراز افزود: ظرفیت ها و استعدادهای زیستی متناسب با بهره برداری از منابع و امکانات نیست و ضرورت دارد اقدام جهادی در جهت سازندگی بیشتر استان صورت گیرد.
او ادامه داد: با توجه به اهمیت و نقش محوری مسائل اقتصادی در مدیریت کلان کشور و نامگذاری شعار اقتصادی در چند سال متوالی از سوی رهبر معظم انقلاب و جنگ اقتصادی دشمن، حرکت جهادی در جهت پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و التزام به حُسن انجام امور ضروری است.
وی، اقتصاد پویا و سالم را مشتمل بر سه شاخص جذب سرمایه گذاری، راه اندازی خط تولید و بازارهای عرضه دانست و افزود: اولویت برنامه دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال در جذب سرمایه در گام نخست درون استانی، سپس استان‌های همجوار و در نهایت از طریق سرمایه گذاری مستقیم خارجی پیگیری می شود.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری فارس گفت: از راهبردهای دولت سیزدهم و مشخصا وزارت جهاد کشاورزی در جهت کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی، توسعه کشت گلخانه‌ای است.
خادمی افزود: از فواید توسعه کشت گلخانه ای می توان به تغییر روند اشتغال زایی موقت در کشت های غرقابی به اشتغال زایی مولد و دائمی، صرفه جویی در مصرف آب تا ۱۰ درصد، کاهش ضایعات کشاورزی تا ۵۰ درصد، افزایش کارایی نهاده های تولید و افزایش تولید در سطح کشت نسبت به فضای آزاد اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha