۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۵۷
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 84957002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باخ: تحریم‌ها علیه روسیه باید همچنان به قوت خود باقی بماند

تهران- ایرنا- رئیس کمیته بین‌المللی المپیک می‌گوید که تحریم‌ها علیه روسیه و بلاروس همچنان باید به قوت خود باقی بماند.

به گزارش ایرنا، نطق توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در مجمع فدراسیون‌های بین‌المللی در لوزان سوئیس را سِر میانگ، معاون وی ایراد کرد و گفت: تحریم‌ها علیه دولت‌های روسیه و بلاروس باید همچنان به قوت خود باقی بماند و این اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه تاکید کرد که «فدراسیون‌های بین‌المللی باید همچنان به توصیه‌ای که به آنها شده ملزم بمانند.» پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه(۵ اسفند ۱۴۰۰)،‌ کمیته بین‌المللی المپیک به فدراسیون‌های بین‌المللی توصیه کرد تا رقابت‌های ورزشی در روسیه و بلاروس را به رسمیت نشناخته و هیچ نماد ملی متعلق به این دو کشور را در هیچ رویداد ورزشی بین‌المللی به نمایش نگذارند.

به‌دنبال این توصیه، امتیاز میزبانی فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ اروپا از سن‌پترزبورگ گرفته شد و تیم ملی فوتبال روسیه نیز از جام جهانی ۲۰۲۲ حذف شد. همچنین بسیاری از فدراسیون‌های بین‌المللی از حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در رویدادها جلوگیری کردند.

باخ پیش‌تر مدعی شده بود که کمیته بین‌المللی المپیک به دلیل اینکه روسیه با حمله نظامی به اوکراین، «آتش‌بس المپیک» را نقض کرده، مجبور به اعمال تحریم‌ علیه مسکو شده است.

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک همچنین مدعی شده بود که این تحریم‌ها تا اندازه‌ای ورزشکاران روسیه و بلاروس را از خصومت احتمالی که ممکن است خارج از کشورشان عیله آنان صورت بگیرد، مصون می‌دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha