کمبود فضای آموزشی و خوابگاهی از چالش های دانشگاه فرهنگیان یزد است

یزد - ایرنا - مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد کمبود فضای آموزشی و خوابگاهی از چالش های این دانشگاه بیان کرد و از خیران خواست که در این زمینه این مرکز آموزشی را حمایت کنند.

به گزارش ایرنا منصور دهقان منشادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون ظرفیت خوابگاه برادران این دانشگاه ۷۲۰ و خواهران ۴۱۰ نفر است و این در حالی است که حدود ۲هزار و ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه در ۲ پردیس خواهران و برادران در ۱۰ کد رشته مشغول به تحصیل هستند که حدود ۶۰ درصد آنان بومی و ۴۰ درصد غیربومی هستند.

وی از ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان استان خبر داد و گفت: این موضوع از سوی مقامات ارشد استان در حال پیگیری که در آینده برای ایجاد آن اقدام می شود.

دهقان منشادی با بیان اینکه ماموریت این دانشگاه، تربیت معلم طراز انقلاب اسلامی است، افزود: از سال ۹۱ تاکنون چهار هزار مهارت آموز و سه هزار دانشجو از این دانشگاه دانش آموخته شدند و هر سال بر اساس اعلام نیاز آموزش و پرورش به سازمان سنجش، آمار ورودی ها تعیین می شود که امسال ۵۰۰ دانشجو در استان پذیرش شدند.

دوره توانمندسازی و دانش افزایی برای ۱۵۰ نفر از دبیران شورای صنفی رفاهی دانشگاه فرهنگیان کشور در ۲۱ آذرماه تالار فرهنگیان یزد برگزار می شودوی همچنین از برگزاری دوره توانمندسازی و دانش افزایی برای ۱۵۰ نفر از دبیران شورای صنفی رفاهی دانشگاه فرهنگیان کشور در ۲۱ آذرماه تالار فرهنگیان یزد خبرداد و افزود: اکنون ۶۰ تشکل و انجمن و کانون دانشجویی در این دانشگاه فعال است.

دهقان منشادی در خصوص راه اندازی موزه اسناد و مفاخر دانشگاه فرهنگیان یزد نیز اظهار داشت: در این موزه تاریخچه ۸۵ ساله تربیت معلم استان یزد و دانشگاه فرهنگیان به نمایش گذاشته شده است.

دانشگاه فرهنگیان از سال ۱۲۹۷ هجری شمسی در ایران با عنوان « دارالمعلمان» تاسیس شد و در طول یک قرن تغییر نام داد، سیاست اصلی آن که تربیت‌معلم است.

تربیت‌معلم در دهه ۸۰ مغفول ماند که خلأ نبود نیروهای ماهر و معلم متخصص در جامعه مشهود بود، اما دوباره دانشگاه فرهنگیان در استان ها از جمله یزد از سال ۹۱ راه اندازی شد.

اکنون حدود ۷۰ هزار دانشجو در ۶۸ واحد دانشگاهی استان یزد تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha