بخش خون و تالاسمی بیمارستان بوعلی اردبیل افتتاح شد

اردبیل- ایرنا- بخش خون، انکولوژی و تالاسمی بیمارستان بوعلی شهر اردبیل روز چهارشنبه طی آیینی به مناسبت گرامیداشت روز پرستار با حضور مسئولان محلی و جمعی از خیرین سلامت استان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در این آیین با اشاره به قدیمی و فرسوده بودن بیمارستان بوعلی اردبیل گفت: علاوه بر قدمت نزدیک به یک قرن این مرکز درمان و بیمارستان فاطمی اردبیل، کمبود فضاهای فیزیکی حوزه سلامت در این استان به خصوص در شهر اردبیل خیلی جدی است.

علی محمدیان اردی افزود: بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل با ۱۵۰ تخت راه‌اندازی شده ولی به علت نیاز استان به بخش‌ها و خدمات جدید درمانی، هم‌اکنون با بیش از ۵۰۰ تخت بیمارستانی خدمات ارائه می‌کند و همین امر موجب تراکم مراجعان و کاهش کیفیت خدمات شده است.

وی خواستار تسریع در احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی خیریه نجف‌زاده و نیز بیمارستان یکهزار تختخوابی اردبیل شد و گفت: با احداث و راه‌اندازی این بیمارستان‌ها، اردبیل به حداقل استانداردهای فضای درمانی دست پیدا می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در ادامه با قدردانی از اقدام خیرخواهانه قدرت حاج نوری خیر سلامت استان در تجهیز و راه‌اندازی بخش خون و انکولوژی بیمارستان بوعلی اردبیل افزود: این بخش با چند اقدام بهسازی و نوسازی دیگر، از جمله آثار ماندگار این خیر سلامت است.

وی با دعوت از خیرین برای تامین زیرساخت‌های بخش درمان استان اردبیل، سرعت، دقت و کیفیت و نیز هزینه مناسب انجام شده توسط خیرین را از جمله ویژگی‌های اقدامات خیرین در اجرای طرح‌های بخش سلامت ذکر کرد و ادامه داد: همه حوزه‌های خدمات بهداشت و درمان استان اردبیل نیازمند یاری خیرین سلامت است.

دکتر محمدیان اردی اظهار کرد: بخش اورژانس، دیالیز و ان.آی.سی.یو بیمارستان بوعلی اردبیل نیاز به جا به جایی و تجهیز دارد و به علت نارسایی در این بخش‌ها، آمار مرگ و میر نوزادان استان اردبیل به رغم وجود چهار نفر فوق تخصص کودکان و نوزادان، در کل کشور رتبه نخست را دارد.

بخش خون و تالاسمی بیمارستان بوعلی اردبیل افتتاح شد

رئیس بیمارستان بوعلی شهرستان اردبیل نیز در این آیین گفت: بخش خون و تالاسمی این بیمارستان به علت فرسودگی از شرایط استفاده خارج شده بود ولی با همت قدرت حاج نوری خیر سلامت استان، بازسازی و تجهیز شده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل قرار گرفت.

دکتر منوچهر براک با اشاره به صرف بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی، تجهیز و بازسازی این بخش درمانی افزود: هزینه تعمیر، بازسازی و تجهیز این بخش به همراه چند اقدام عمرانی دیگر از جمله نوسازی و تجهیز آشپزخانه و نیز احداث هواساز، توسط این خیر سلامت استان تامین شده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات به کودکان سرطانی و دارای نارسایی خونی و تالاسمی در این بخش بیان کرد: این بخش با اتاق بازی و نیز اتاق‌های مجهز به هواساز، به یک بخش درمانی مجهز و مطابق به اخرین استانداردهای درمانی تبدیل شده است.

رئیس بیمارستان بوعلی شهرستان اردبیل اضافه کرد: برای تجهیز این بیمارستان، ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از محل اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جذب شده و جذب ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیز در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: بخش خون و تالاسمی بیمارستان بوعلی اردبیل از سال ۸۵ تاکنون بیش از ۵۰۰ کودک مبتلا به سرطان و تالاسمی را پذیرش کرده و با ۸۵ درصد بهبودی، خدمات شایانی در حوزه درمان انجام داده است.

بخش خون و تالاسمی بیمارستان بوعلی اردبیل افتتاح شد

رئیس مجمع خیرین سلامت استان اردبیل نیز در این آیین با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال کمک خیریه در بخش سلامت استان گفت: قدرت حاج نوری به عنوان یکی از ده‌ها خیر سلامت استان، تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال به بخش سلامت استان کمک کرده است.

علی غفرانی افزود: به علت اقدام کامل و مستمر این خیر سلامت که همچنان ادامه دارد، از وی در سطح ملی و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تقدیر و تجلیل خواهد شد.

بخش خون و تالاسمی بیمارستان بوعلی اردبیل افتتاح شد

به گزارش ایرنا، در این آیین، قدرت حاج نوری خیر سلامت استان اردبیل وعده داد که با اختصاص ۵۰ میلیارد ریال، دستگاه باتری‌گذاری قلب را خریداری کرده و در اختیار بخش قلب بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل قرار دهد و علاوه بر این، برای تجهیز بخش قلب و نیز به منظور تجهیز و راه‌اندازی بخش تخصص قلب در بیمارستان بوعلی قول مساعد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha