۱۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84958346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار هواشناسی برای کاهش محسوس دما در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی نسبت به کاهش محسوس دمای هوا در این استان، وقوع یخبندان و خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی هشدار سطح زرد صادر کرد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: کاهش قابل ملاحظه دما بین پنج تا هشت درجه سلسیوس از فردا تا صبح دوشنبه قابل پیش‌بینی است.

جواد نخعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر این اساس نسبت به وقوع یخبندان شبانه، سرمازدگی و خسارت به بخش کشاورزی و تاسیسات آبی هشدار سطح زرد (آگاهی) صادر شده است و در هشدار سطح زرد احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه‌ای وجود دارد.

وی با بیان اینکه منطقه اثر این هشدار تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی است گفت: با توجه به افزایش مصرف حامل‌های انرژی از جمله گاز و برق در این مدت لازم است صرفه‌جویی در دستور کار باشد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی به فعالان بخش کشاورزی توصیه کرد: تهیه سوخت کافی، آماده بودن سامانه‌های گرمایشی، تنظیم دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی از جمله گلخانه، دامداری‌ها و مرغداری‌ها، برداشت باقیمانده محصولات کشاورزی از جمله زعفران و مراقبت از کندوهای زنبور عسل را مدنظر قرار دهند.

وی گفت: همچنین تخلیه سم‌پاش‌ها و سامانه‌های آبیاری تحت فشار، مصرف بهینه گاز و برق و بازدید از ضدیخ خودروها مورد توجه باشد.

روند دمای هوای خراسان جنوبی در روزهای اخیر کاهشی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha