۱۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 84958474
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت تهران: دفاع از مسیر حق یک وظیفه عمومی است

قزوین - ایرنا - امام جمعه موقت تهران گفت: بسیجیان با درک این معنا که دفاع از مسیر حق یک وظیفه عمومی است در عرصه جهاد قدم نهادند و دشمن را شکست دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد روز پنجشنبه در نشست بصیرتی که به مناسبت هفته بسیج در حسینیه امین الله دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، افزود: بزرگترین مولفه اخلاقی حضرت زینب (س) صبر و استقامت است و مقوله صبر، نیاز به یک پشتوانه معرفتی دارد؛ یعنی انسان باید حقیقت امور را بشناسد تا بتواند صبر کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر انسان بداند که در پس آنچه برایش اتفاق می‌افتد، چه حقیقت و حکمتی نهفته است،‌ آنگاه در برابر سختی‌ها صبر و شکیبایی می‌کند.

وی افزود: انسان در تراز قرآن کریم دو ویژگی دارد و آن ایمان و عمل صالح است و بر همین اساس کامل ترین انسان کسی است که از این دو ویژگی برخوردار باشد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه بیان داشت: زمان گران بهاترین و با ارزش ترین سرمایه در عالم مادی است، زیرا مدت عمر هر انسانی در گذر زمان است و همچنین تار و پود انسان در گرو حرکت است و از این حیث انسان همواره باید به سمت تعالی حرکت کند چون سکون چیزی جز اتلاف زمان و عمر نیست.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد تصریح کرد: هر موجودی اگر از عنصر زمان به درستی استفاده کند، قطعاً به کمال خواهد رسید و این یکی از ویژگی انسان های در تراز قرآن کریم بوده و خداوند به آن سوگند یاد کرده است.

وی همچنین تاکید کرد: صراط مستقیم صراط حقی است که پایداری و قوام دارد و دفاع مقدس در برابر همه قدرت های شیطانی ایستاد و پیروز شد و بسیجیان با درک این معنا که دفاع از مسیر حق یک وظیفه عمومی است در عرصه جهاد قدم نهادند و دشمن را شکست دادند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر این نکته توصیه می کنند که در بسیجی ماندن استقامت بورزید و این به معنای تکیه بر استقامت است، چرا که شیاطین جبهه باطل به وسیله هوا و هوس و یا تهدیدها مانع در مسیر حق می‌ شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha