دوست و دشمن به اقتدار و توانمندی نیروی دریایی ایران اعتراف می‌کنند

اردبیل - ایرنا - جانشین فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز با تلاش و کوشش فرزندان رشید و غیرتمند این مرز و بوم دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی ایران نیز به عظمت، اثرگذاری و توان نیروی دریایی کشورمان اعتراف می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر دریادار دوم قادر وظیفه به مناسبت هفته نیروی دریایی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی اردبیل اظهار کرد: نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدف صیانت و سیادت از منافع ملی و خطوط کشتیرانی در تمامی عرصه‌ها از جمله آب‌های بین المللی حضور اثرگذار، مستمر، مقتدر و معنادار دارد.

وی یادآورشد: حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از سال ۱۳۸۶ تاکنون در آب‌های عمیق، اقیانوس‌های دور دست و عرصه های بین المللی بازدارنده است و این حضور فعال و مستمر در تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش مهم و بسزایی دارد.

دریادار دوم وظیفه با اشاره به حضور ۲ ناوگروه بسیار سنگین اطلاعاتی و رزمی نیروی دریایی ارتش در اقیانوس آرام و تنگه باب المندب دریای سرخ بیان کرد: ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای دوست، همسایه و هم پیمان، توسعه دیپلماسی دفاعی و صیانت از خطوط کشتیرانی از جمله اهداف حضور مستمر و اثرگذار نیروی دریایی ارتش در اقیانوس‌ها و آب های بین‌المللی دور دست است.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز فقط نیروی دریایی آب‌های ساحلی نیست، تصریح کرد: امروز با تلاش و کوشش فرزندان رشید و غیرتمند این مرز و بوم دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی ایران نیز به عظمت، اثرگذاری و توان نیروی دریایی کشورمان اعتراف می‌کنند.

جانشین فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران وضعیت نیروی دریایی ارتش را به سه برهه دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و خودباوری و خودشکوفایی تقسیم کرد و ادامه داد: در حمله دردمنشانه رژیم بعثی عراق در سال ۱۳۵۹ به کشورمان، نیروی دریایی ارتش اولین نیرویی بود که علاوه بر صدور اعلامیه‌ای بین‌المللی مبنی بر اعمال ضوابط دریایی و رعایت مقررات تردد خطوط کشتیرانی اقدام به تشکیل اولین قرارگاه اطلاعاتی، رزمی و تاکتیکی با عنوان قرارگاه نیروی رزمی ۴۲۱ در بوشهر کرد.

امیر دریادار وظیفه گفت: نیروی دریایی در شصت و هفتمین روز جنگ تحمیلی با انجام عملیات نیروی دریایی عراق را منهدم کرد به طوری که صادرات نفت عراق در زمان جنگ تحمیلی که شاهرگ اقتصادی عراق بود، از طریق دریا قطع گردید و تنها بخشی از آن از طریق اردن انجام شد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی در جنگ تحمیلی با حفظ خطوط مواصلاتی ثبات، امنیت، اقتدار و سیادت دریایی را به کشور ارمغان آورد، افزود: انجام بیش از هزار و ۵۰۰ عملیات دریایی، اسکورت بیش از ۱۰ هزار کشتی، ناوگان تجاری و صیادی و تامین امنیت کشتی‌های حامل بیش از ۳۰۰ میلیون تن کالای مورد نیاز کشور از جمله اقدمات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس بوده است.

وی اظهار کرد: پس از جنگ و در دوران سازندگی نیز با تدابیر و مدیریت مدبرانه مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا نیروی دریایی ارتش برای حفاظت از منافع ملی و خطوط کشتیرانی، در راستای  توسعه دیپلماسی دفاعی در حوزه بازسازی و نوسازی و ساخت شناورها و تجهیزات دریایی اقدامات بسیار خوبی انجام داده، که طراحی و ساخت انواع شناور ها، زیردریایی های بسیار پیچیده مدرن و به روز و ارتقای توان موشکی از جمله آنها است.

او درباره دوران خودباوری و خودشکوفایی نیروی دریایی نیز بیان کرد: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با حضور اثرگذار، مقتدر و معنادار خود در تمامی نقاط آبی دنیا نشان داد که این نیرو به معنی واقعی کلمه نیروی راهبردی است.

جانشین فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح سربازان خدوم، ایثارگر و ولایت مدار ملت بزرگ ایران است و تا آخرین قطره خون از حق و حقوق مردم ایران دفاع خواهد کرد.

وی اظهار کرد: پس از جنگ و در دوران سازندگی نیز با تدابیر و مدیریت مدبرانه مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا نیروی دریایی ارتش برای حفاظت از منافع ملی و خطوط کشتیرانی، در راستای  توسعه دیپلماسی دفاعی در حوزه بازسازی و نوسازی و ساخت شناورها و تجهیزات دریایی اقدامات بسیار خوبی انجام داده، که طراحی و ساخت انواع شناورها، زیردریایی های بسیار پیچیده مدرن و به روز و ارتقای توان موشکی از جمله آنها است.

دریادار وظیفه درباره دوران خودباوری و خودشکوفایی نیروی دریایی نیز بیان کرد: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با حضور اثرگذار، مقتدر و معنادار خود در تمامی نقاط آبی دنیا نشان داد که این نیرو به معنی واقعی کلمه نیروی راهبردی است.

جانشین فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح سربازان خدوم، ایثارگر و ولایت مدار ملت بزرگ ایران است و تا آخرین قطره خون از حق و حقوق مردم ایران دفاع خواهد کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha