۱۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84959122
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باید دست دلالان از بازار قطع و جلوی نوسانات قیمتی کالاها گرفته شود

رشت - ایرنا - امام جمعه رشت بر نظارت گسترده و قطع دست دلالان از بازار تاکید کرد و گفت : باید آرامش بر بازار حاکم شده و جلوی رشد تورمی کالاها گرفته شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه رشت در مصلی این شهر عنوان کرد: هر روز شاهد رشد قیمت کالاهای مختلف هستیم که فشار مضاعفی بر مردم وارد کرده و هم اینک افزایش قیمت اجناس برای قشر زیادی از مردم مشکل ایجاد کرده است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به 16 آذرماه روز دانشجو هم گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا به امروز پیشرفتهای شگرفی در حوزه های مختلف را داشتیم که بخشی زیادی از آن مرهون تلاش دانشجویان و جوانان نخبه این سرزمین است که در صنایع گوناگون با دست توانمند خود فن‌آوری‌های جدید را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت : امروز دشمنان ما نیز به این باور رسیدند که دانشجویان ما از علم و توانایی ، هوش و استعداد بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل با توطئه‌های مختلف می کوشند که دانشجویان ما را از مسیر علم و دانش دور کنند.

وی در ادامه به سالروز شهادت میرزاکوچک جنگلی نیز اشاره و بیان کرد: این روحانی مبارز حق بزرگی بر گردن جامعه ایران دارد و کسی باور نمی‌کرد که این مرد بزرگ بتواند در دوران خفقان قیام کند و شاهکار عظیمی از خود بر جای بگذارد.

امام جمعه رشت ادامه داد: هم اینک نیز دشمنان ما که در راس آن آمریکا قرار دارد، توطئه‌های مختلفی را برای نابودی جمهوری اسلامی تدارک می‌بینند اما متاسفانه برخی از رجال داخلی همچنان خواهان مذاکره با آمریکا هستند و در دولت گذشته مشاهده کردیم که به استکبار جهانی باج دادیم و سر میز مذاکره نشستیم.

آیت‌الله فلاحتی اضافه کرد: این در حالی است که غنی‌سازی ما از ۲۰ درصد به ۳.۸ درصد کاهش یافت و آب سنگین اراک را بلوکه کردند اما به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند و در نقطه مقابل نیز تحریمهای ظالمانه بیشتری را برای ایران اسلامی وضع کردند اما امروز شاهدیم که آنان عقب نشینی کردند اما همچنان برخی در داخل کشور همچنان به آمریکا اعتماد دارند و خواهان مذاکره با این کشور هستند.

فرمانده مرکز آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم رشت هم در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه امروز گفت: هدف عملیاتی ما تمام تقاط دنیا و حضور در تمامی آبهای آزاد جهان است.

 ناخدا یکم لشنی عنوان کرد: هدف نیروی دریایی برافراشته شدن پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی در تمامی آبهای آزاد جهان است و با حضور ناوگروه 360 در آبهای آزاد، ایران به محدود کشورهایی مبدل خواهد شد که منطقه عملیاتی آن تمام دنیا خواهد بود.

وی افزود: همچنین حضور در قطب جنوب دیگر هدف ما است که البته هر کشوری قادر به دریانوردی در قطب جنوب نیست اما یکی از برنامه های نیروی دریایی، حضور در قطب جنوب است.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس نیز با حضور مقتدرانه نیروی دریایی، صادرات نفت ما قطع نشد و در هفت آذر نیز نیروی دریایی عراق را زمینگیر کردیم و صادرات نفت عراق قطع شد. ناخدا یکم لشنی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس نیروی دریایی از کشتی ها و نفتکشها حمایت همه جانبه ای داشت و بالغ بر 10هزار اسکورت در دفاع مقدس توسط نیروی دریایی انجام شد.

ناخدا یکم لشنی ادامه داد: پس از دوران دفاع مقدس نیز دوران سازندگی آغاز شد و با تخصص جوانان ما توانستیم ناوگان نیروی دریایی را تجهیز و یگانهایی که آسیب دیده بودند را بازسازی کنیم. وی بیان کرد: پس از آن نیز مجهز به فن آوری زیرسطحی شدیم که در آن زمان کشورهای منطقه از این فن آوری بی بهره بودند.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم تحریمهای ظالمانه در سایه تدابیر مقام معظم رهبری طرحهایی پیاده سازی شد که نیروی دریایی از بن بست خلیج فارس خارج و وارد آبهای آزاد شد.

وی اظهار کرد: هدف نیروی دریایی جلوگیری از تهدید است که با حضور ناوگروه‌ها در آبهای آزاد به همین منظور است تا هیچ کشوری چشم طمع به ایران اسلامی نداشته باشد و اجازه چنین تفکری را به هیچ کشوری نخواهد داد.

ناخدا یکم لشنی در خاتمه گفت: ایران تنها کشوری است که ناوگروه های آن خودکفا هستند و ناوگره 75 از بندرعباس به اقیانوس هند و سپس به اقیانوس اطلس و در پایان به بندر سن پترزبورگ رفت که با 133 روز دریانوردی مسیری بالغ بر 25 هزار کیلومتر را طی کرد که این امر برای همه کشورها غیرقابل باور بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha