۱۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 1254
کد خبر: 84959203
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت لواسانات: مردم با روحیه فداکاری دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشتند

شمیرانات- ایرنا- امام جمعه موقت لواسانات گفت : آن‌چه به نصرت و یاری دین، نظام و ولایت برخواست، بسیجی بودن مردم ایران بود، ملتی که با روحیه خدمت، فداکاری و جانبازی پای اعتقادات خود ایستادگی کرد ودشمن را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم شیخ علیا لواسانی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه لواسانات اظهار داشت: در این اغتشاشات سنگین که می‌توان آن را جنگ فرهنگی، تجزیه‌طلبی، نظامی، اقتصادی و ... خواند، آمریکا، اسرائیل، برخی اروئپاییان و اعراب و دولت‌های خائن منطقه با توطئه‌های پیچیده و خطرناک با ملت ایران دشمنی کردند.

وی ادامه داد: در این جنگ ترکیبی و سنگین که دشمن آن را به محیط مدارس، کار و بازار کشانده است، آن‌چه به نصرت و یاری دین، نظام و ولایت برخواست، بسیجی بودن ملت است. ملتی با روحیه خدمت، فداکاری و جانبازی پای اعتقادات خود ایستادگی می‌کنند، و دشمن آن را نخوانده بود.

امام جمعه موقت لواسانات با بیان این‌که ملت ازافرادی که در جریانات اخیر جامعه سکوت کردند و به یاری ملت، امام و نظام نیامدند، دلخور هستند؛ گفت: بسیجی همان عالم مدرسی‌ است که سال‌ها به روشن‌گری مشغول بود و امروز امنیت خود و خانواده‌اش در خطر است، اما همچنان پای نظام و امام ایستادگی می‌کند.

خطیب جمعه لواسانات ضمن تاکید بر این‌که، بسیج یعنی خدمت و فداکاری، ابراز داشت: در تمام اقشار جامعه بسیجی هست؛ بسیجی همان طلاب و روحانی‌ایست که در سیلاب، کمک‌های مومنانه و اتفاقات متعدد، مجاهدانه با کم‌ترین درآمد در میدان بودند. بسیجی یعنی پزشکی که در نقاط محروم، بدون چشم‌داشت به نجات و درمان نیازمندان و ضعفا می‌پردازد. بسیجی یعنی دانشمند جوانی که در آزمایشگاه‌های علمی، شبانه‌روز تلاش می‌کند تا کشور به قله‌های رفیع سعادت دست یابد. بسیجی یعنی راننده کامیونی که این‌روزها تحت فشار و تهدید آتش زدن خودرو و به خطر افتادن خانواده‌اش است، اما دست از کار نمی‌کشد که مبادا به اندازه بار کامیون او چرخه اقتصادی آسیب نبیند. بسیجی یعنی کشاورز و دامداری که با موانع بروکراسی اداری به فکر افزایش تولید و خودکفایی جامعه در مواد غذایی‌ست. بسیجی یعنی خانمی که با حفظ حجاب و عفت فاطمی و با غیرت زینبی در جامعه و دانشگاه و ... حضور دارد. بسیجی یعنی پیرمردی که جوانان را جمع و نصیحت می‌کند تا فریب نخورند.

حجت الاسلام شیخ علیا لواسانی تاکید کرد: مدیر بسیجی مدیری‌است که میان مردم می‌دود و هم‌نشین با آن‌هاست تا درد ایشان را از نزدیک ببیند و عاری از اسارت سلسله مراتب اداری آن‌ها حل کند و در شرایط زمستان و تابستان فکر خدمت به مردم باشد. مدیری که روحیه بسیجی دارد، زمانی که کوتاهی و ترک فعلی توسط مجموعه او رخ داد، صادقانه از مردم عذرخواهی کند و شرمنده شود و استغفار کند.

امام جمعه موقت لواسانات همچنین نسبت به لزوم بافت روستایی (بازبینی طرح‌های هادی)، ترمیم و بهسازی راه‌های مواصلاتی لواسان بزرگ به لواسان کوچک، انتقال برخی ادارات از شمیران به بخش‌ها تاکید کرد و خواستار اتخاذ تمهیداتی برای تردد نمازگزاران روستایی به نماز جمعه لواسانات شد.

لواسانات از توابع شهرستان شمیرانات با جمعیتی افزون بر ۳۰ هزار نفر در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha