نیروی دریایی حافظ منافع نظام و ملت ایران است

بیرجند - ایرنا - رئیس دبیرخانه اشراف کلی فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی با تلاش شبانه‌روزی خود حافظ منافع نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران در اقصی نقاط جهان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا امیر ناخدایکم ابوالفضل دستگردی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند گفت: هفتم‌ آذر به یمن ایثار و دلاوری دریادلان نیروی دریایی ارتش در مصاف با دشمن متجاوز بعثی به نام روز نیروی دریایی به ثبت رسید و در این روز سربازان دریادل با اجرای عملیات مروارید شکست سنگینی را برای دشمن رقم زدند.

وی بیان کرد: اجرای موفق این عملیات، پیروزی گسترده مدافعان میهن اسلامی در مقابله با متجاوزین بود که منجر به ارتقای روحیه رزمندگان اسلام و تثبیت اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در خلیج فارس شد.

رئیس دبیرخانه اشراف کلی فرماندهی نیروی دریایی ارتش با اشاره به حماسه‌های این نیرو در هشت سال دفاع مقدس افزود: رزمندگان نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس با به‌کارگیری یگان‌های شناوری و پروازی، تکاوران و تفگنداران، ایستگاه‌های راهداری و شنودی خود و در تلاش دلاورمردانه بیش از ۱۰ هزار فروند کشتی تجاری را به بنادر ایران اسکورت کردند.

وی گفت: برقراری امنیت خطوط مواصلات دریایی در خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند از دیگر افتخارات نیروی دریایی ارتش در دوره هشت ساله دفاع مقدس است.

امیر دستگردی درخصوص حضور فعال نیروی دریایی ایران در آب‌های بین‌المللی گفت: در راستای دیپلماسی دریایی، نیروی دریایی از سال ۹۰ به عضویت سمپوزیوم بین‌المللی نیروهای دریایی در اقیانوس هند درآمد.

وی با بیان اینکه ایران با ۱۲ همسایه خود یعنی ۸۰ درصد همسایگان دارای مرز دریایی است افزود: ایران کشوری است که در شمال و جنوب در مجاورت دریا قرار دارد و گستردگی و پیوستگی بدنه‌های آب در سطح کره زمین یک سیستم پیوسته تحرک را ایجاد کرده است.

رئیس دبیرخانه اشراف کلی فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: کشورمان دارای سه حوزه دریایی عمان، خزر و خلیج فارس است همچنین دارای مرزهای گسترده آبی بوده که یک سوم مرزهای کشور را شامل می‌شود.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای ۱۵ همسایه است که سه کشور افغانستان، ترکیه و ارمنستان دارای مرز زمینی و هشت کشور قزاقستان، امارات، عمان، قطر، عربستان، کویت و روسیه دارای مرز دریایی هستند.

امیر دستگردی ادامه داد: همچنین با چهار کشور همسایه شامل پاکستان، ترکمنستان، آذربایجان و عراق همزمان دارای مرز دریایی و زمینی هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha