جذب سرمایه‌گذار برای تولید ۱۲۰ مگاوات انرژی خورشیدی در سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سیستان و بلوچستان از جذب هشت سرمایه گذار برای تولید بیش‌از ۱۲۰ مگاوات انرژی خورشیدی در این استان خبر داد.

بتول دانش شهرکی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه انرژی خورشیدی ۲ مزیت بزرگ نسبت به سوخت‌های فسیلی (زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی) دارد، اظهارداشت:اگر چه می‌توان هنوز از سوخت‌های فسیلی با منابع محدود استفاده کرد اما یک منبع بی پایان از نور خورشید که منبع انرژی خورشیدی هست وجود دارد و همچنین دومین مزیت انرژی خورشیدی،پاک بودن آن است.

وی افزود: با توجه به تابش مطلوب نور خورشید در سیستان و بلوچستان ۱۶ منطقه ویژه انرژی خورشیدی در استان در مناطقی همچون چاه نیمه، گراغه، زاهدان، پلان، زرآباد، جکیگور، جلگه چاه هاشم به ظرفیت ۳۷۵ مگابایت مطالعه و تعیین شده است.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه ‌گذاری استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: تاکنون هشت سرمایه گذار در زمینه تولید انرژی خورشیدی ورود پیدا کردند که این مهم نوید توسعه این بخش را می‌دهد.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور با برخورداری از انواع انرژی‌های نو و تجدیدپذیر مانند انرژی بادی و خورشیدی به گنجینه‌ای با ارزش تبدیل شده گفت: یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰ مگابایت در سال‌های اخیر در استان راه‌اندازی شده است.

شهرکی با بیان اینکه مجموعه‌ای از سازوکارها برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در سیستان و بلوچستان پیاده سازی شده افزود: نصب و راه‌اندازی سامانه‌های پنج کیلو واتی برای خانواده‌های کم درآمد و دهک‌های پایین استان نیز در همین راستا هدفگذاری و درحال اجراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha