به گزارش ایرنا، سعید حق شناس روز شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت : از آنجا که انجام بسیاری از وظایف مدیریت شهری کرج در گذشته به صورت سنتی انجام می گرفت و مشکلاتی برای شهروندان و سیستم اداری به وجود آورد لذا شهرداری کرج تصمیم گرفت به عنوان اولین کلانشهر کشور
از سامانه خدمات هوشمند برخوردار شود.
وی بیان داشت : اکنون سامانه «کرج من » به عنوان درگاه الکترونیکی مدیریت شهری کرج آماده خدمات دهی و تعامل دوسویه با شهروندان بوده و تمام خدمات از طریق این سامانه امکانپذیر است که در راستای خدمات یکپارچه الکترونیکی به شهروندان، توسعه خدمات غیرحضوری و کاهش سفرهای درون شهری این مهم تحقق پیدا کرده است.
وی افزود: با استفاده از این سامانه امکان پرداخت عوارض نوسازی، اصناف، درآمد، خودرو، مشاهده ملک و سوابق پرداختی آنها و تمامی امور مربوط به شهرسازی برای شهروندان فراهم شده است.
این مسوول از جمله اهداف مجموعه مدیریت شهری جهت راه اندازی این سامانه به شفاف سازی فرآیندها، افزایش رفاه حال شهروندان در ارائه خدمات ۲۴ ساعته و کاهش مراجعات شهروندی اشاره کرد و گفت : همسو سازی، طراحی و توسعه سامانه کرج من با توجه به نیاز معلولان از مزیت های سامانه هوشمند مدیریت شهری کرج است.
حق شناس با اشاره به اینکه سامانه مذکور در حال تکمیل بوده و ارائه خدمات بیشتری از طریق آن در حال انجام است، اضافه کرد: رفع نیازهای معلولین در خدمات شهری نیز در این سامانه پیش بینی شده و در حال انجام است.
وی افزود: با تحقق این مهم، شاهد کاهش تخلفات در ارایه خدمات شهروندی خواهیم بود که به دنبال آن رضایت شهروندان نیز که از مهم ترین اهداف مجموعه مدیریت شهری است حاصل میشود.
مدیریت شهری کرج دارای ۱۰ منطقه شهرداری بوده که جمعیتی بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش خدماتی دارد.
نظر شما