۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۹
کد خبر: 84959878
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بحران انرژی در انگلیس دامن مهدکودک‌ها را هم گرفت

تهران- ایرنا- براساس نتایج یک نظرسنجی به دلیل بحران انرژی در انگلیس و بالارفتن هزینه‌های ناشی از آن، تعداد زیادی از مهدکودک ها و مراکز پیش‌دبستانی در صورت عدم حمایت دولت مجبور به تعطیلی می‌شوند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه گاردین، بر اساس یک نظرسنجی، از هر ۱۰ مهدکودک در انگلیس هفت مهدکودک هیچ راهی جز افزایش هزینه برای مقابله با تورم ناشی از بحران انرژی ندارند.

کارشناسان هشدار داده اند در صورتی که دولت اقدامی جدی در پیش نگیرد، بحران انرژی می‌تواند برای بسیاری از مهدکودک ها "میخی بر تابوت" باشد. به طوری که بیش از یک مسئول از هر ۱۰ نفر مسئول کودکستان می‌گویند که بدون حمایت دولت مجبور به تعطیلی می شوند.

این روزنامه در ادامه می افزاید: دولت انگلیس با تعیین سقف ۶ ماهه قیمت انرژی برای مشاغل و خانوارها از ابتدای ماه اکتبر (مهرماه) قصد دارد به صنایع در مدیریت افزایش هزینه های گاز و برق کمک کند و این برنامه در مارس ۲۰۲۳ (اسفند) به پایان برسد.

سازمان Early Years Alliance که یک خیریه فعال در زمینه مهدکودک ها و مراکز پیش بستانی است از دولت خواسته این بخش ها را در فهرست صنایع «آسیب‌پذیر» قرار دهد تا پس از پایان دوره ۶ ماهه اولیه همچنان حمایت از آنها ادامه پیدا کند.

براساس نتایج این نظرسنجی که از میان یک هزار و ۲۶۵ مهدکودک و مرکز فعال صورت گرفته، در صورت پایان حمایت مالی دولت در ماه مارس، از هر ۱۰ مهدکودک، هفت تا (۶۸ درصد) و از هر ۵ کودک سه نفر (۶۱ درصد) مجبور به پرداخت هزینه بیشتر خواهند شد. علاوه بر این، ۱۱ درصد از مهدکودک ها و پیش دبستانی ها و ۶ درصد از پرستاران کودک هشدار داده اند که احتمالا برای همیشه تعطیل می شوند.

نتایج بدست آمده از این نظرسنجی همچنین حاکی است مهدکودک ها در حال حاضر به شدت با کمبود بودجه روبرو هستند و افزایش بهای انرژی بر نگرانی های مالی آنها بیش از پیش افزوده است.

براساس داده های منتشر شده از سوی اداره آمار بریتانیا، شمار افراد ارائه دهنده مراقبت از کودکان تا پایان ماه اوت ۲۰۲۲ (اوایل شهریور)، به دلیل تعطیلی ۱۱۰ مرکز، ۵ هزار و ۴۰۰ نفر کاهش یافته است.

«نیل لیچ» مدیر اجرایی سازمان Early Years Alliance در این خصوص گفت: حتی پیش از بحران کنونی انرژی حاکم بر کشور، کمبود بودجه چالش های متعددی در این بخش ایجاد کرده بود. اما اکنون شکی نیست اگر اقدامات بیشتری صورت نگیرد، افزایش هزینه های گاز و برق می تواند به تعطیلی بسیاری از مراکز با کیفیت منجر شود.

یک سخنگوی دولت نیز در واکنش به آمار و داده های منتشر شده، گفت که بیش از ۲۰ میلیارد پوند در طول پنج سال گذشته برای حمایت از خانواده ها با هدف مراقبت از کودکان هزینه شده است. ما می دانیم که بسیاری از خانواده ها و نهادهای ارائه دهنده خدمات مراقبت از کودکان با فشارهای ناشی از رکود و تورم بالا مواجه هستند.

وی سپس به طورت تلویحی کاهش تعداد مراکز مراقبت از کودکان را یکی از معدود گزینه های پیش رو دانست و افزود: ما میلیون ها پوند با هدف آموزش بهتر برای کارکنان فعال در زمینه کودکان سرمایه گذاری می کنیم و برای کمک به نهادهای انعطاف پذیرتر برنامه هایی داریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha