به گزارش ایرنا، حجتالاسلام حمید نیکزاد روز یکشنبه در جلسه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: طرح های"امین"، "روشنا"، "محراب"، "سفیرآسمانی" و طرح "معراج" از جمله برنامه های اجرایی در مدارس است.
وی عنوان کرد: تمامی این طرح ها بازبینی و نقاط قوت و ضعف آنها نیز بررسی شده است.
حجتالاسلام نیکزاد گفت: گسترش دامنه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در نظام آموزشی و تربیت دانشآموزان نیاز امروز است به گونه ای که اینک نیز پیوند بین مدرسه و مسجد از مواردی است که به جدیت در وزارت آموزش و پرورش دنبال می شود.
مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش افزود: عرصه فعالیتهای ما در آموزش و پرورش متنوع است و باید سازو کارها مشخص و از ظرفیت همه معلمان و مربیان استفاده شود.
حجتالاسلام نیکزاد نمازهای جماعت در مدارس را از راهکارهای پیوند مسجد و مدرسه اعلام کرد و خاطرنشان کرد: طرح محراب نیز یکی از طرحهایی است که در راستای بحث پیوند مسجد و مدرسه اجرا خواهد شد.
مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش اظهار داشت: معلمان مهمترین رکن آموزش و پرورش هستند و باید نگاه ویژه به جایگاه این قشر وجود داشت.
وی با تاکید بر ارتباط گسترده بین معلمان و روحانیون، افزود: باید جلسات گفت و گو، مناظره بین معلمان و روحانیون افزایش پیدا کند.
حجتالاسلام نیکزاد تصریح کرد: با اجرای طرح های همچون طرح "روشنا" و با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسایل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم.
۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.
در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.
نظر شما