۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84960780
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت ها برای پژوهش دانش آموزان در البرز بالا است

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد: با توجه به کثرت مراکز علمی تحقیقاتی در این استان ، ظرفیت ها برای پژوهش علمی دانش آموزان البرزی بالا است.

به گزارش ایرنا، علی حجرگشت روز یکشنبه در آیین زنگ پژوهش در هنرستان شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد، اظهارداشت: دانش آموزان باید بدانند راهی جز تحقیق و پژوهش برای توسعه کشور در همه زمینه ها نداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: استان البرز ظرفیت بالایی در حوزه تحقیق و پژوهش دارد که آشنایی دانش آموزان با این ظرفیت ها می تواند انگیزه آنها را دراین عرصه بالا ببرد.
وی عنوان کرد: در هفته پژوهش برنامه های متنوعی با مشارکت دانش آموزان و معلمان در حوزه آموزش و پرورش برنامه ریزی شده است.
پژوهش یعنی تبدیل علم به ثروت
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در این آیین گفت: پژوهش در دنیای امروز به معنای تبدیل علم به ثروت است و هر کشوری که این زیرساخت مهم را ایجاد کند به موفقیت می رسد.
حسین کلانتری با اشاره به اینکه جامعه ما نیاز به تحقیقات کاربردی دارد، افزود: این تحقیقات باید بنیادی و برای رفع مشکلات و نیازهای جامعه باشد؛ تبدیل ایده به پژوهش بسیار مهم است زیرا علم فرآیندی برای تولید و بسترمناسبی برای برای اشتغال و تولید کننده ثروت است.
وی با بیان اینکه زنگ پژوهش در مدارس به صدا درمی آید تا دانش آموزان با این محور مهم در جامعه آشنا شوند، بیان داشت: دانش آموزان باید مسائله پردازی و ایده پردازی را در اولویت قرار دهند و به راه حل برسند.
کلانتری ادامه داد: آموزش و پرورش در مسیر پژوهش اقدامات گسترده ای انجام داده است که نتیجه آن را در حضور دانش آموزان در المپیادهای علمی و پژوهشی بویژه در استان البرز در سطح کشوری و برون مرزی می بینیم .
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز یادآورشد: عملکرد خوب آموزش و پرورش با محور پژوهش را می توانیم در پژوهش سرا های دانش آموزی ببینیم.

همزمان با آغاز هفته پژوهش و فناوری با حضور خانواده معظم شهدا، مسوولان و خیرین البرزی زنگ پژوهش در مدارس استان البرز با شعار" مدرسه و آینده سازان خلاق " به صدا درآمد.
برنامه متمرکز استانی زنگ پژوهش و فناوری روز یکشنبه درهنرستان شاهد ایثارگران آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، تحقیقاتی و هنری اجرا شد.
دانش آموزان دبستان دخترانه ملاصدرا به اجرای سرود پرداختند و از دانش آموزان و معلمان برتر پژوهشی حائز رتبه در سطح کشوری و استانی با اهدا لوح تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha