رانندگان عبوری از محورهای ارتباطی استان اردبیل تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند

اردبیل-ایرنا- رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل از شروع بارش برف پاییزی در برخی محورهای استان خبر داد و گفت: با توجهبه مه گرفتگی و کاهش دید در محورهای ارتباطی رانندگان عبوری از این محورها حتما تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

امید نسیمی روز دوشنبه در مصاحبه با ایرنا با تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی استان اظهار کرد: بارش برف همراه با محدودیت دید ناشی از مه غلیظ موجب کندی تردد خودروها در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر استان شده است به طوری که هم اکنون در محورهای خلخال –اسالم،اردبیل-آستارا،رضی-گرمی و مشگین شهر-پارس آباد محدوده قره آغاج شاهد مه گرفتگی هستیم.

وی به رانندگان توصیه کرد برای تردد از این محورها احتیاط لازم را داشته باشند و گفت: هیچ گونه مسدودی و محدودیت برای تردد در این محورها نداریم اما رانندگان باید به تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ،سیستم گرمایشی و خصوصا سوخت کامل مجهز باشند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل همچنین از بارش پراکنده برف و باران در محورهای اردبیل-آستارا، نیر –سراب( گردنه صائین)،خلخال-اسالم(گردنه الماس)، مشگین شهر –پارس آباد و همچنن محور رضی- گرمی خبر داد و افزود: تردد در این محورها نیز روان است وبه رانندگان عبوری از این مسیرها توصیه می‌شود هنگام حرکت در مه و لغزندگی جوانب احتیاط را رعایت و به آهستگی حرکت کنند.

نسیمی اظهار کرد: انتظار می‌رود رانندگان تجهیزات لازم را هنگام سفر به همراه داشته باشند و قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئنه را رعایت کرده و از سبقت غیرمجاز نیز جدا پرهیز کنند.

وی همچنین از آمادگی نیروهای راهداری استان در همه محورها جهت انجام عملیات راهداری زمستانی و خدمات رسانی به مردم در جاده ها خبرداد و گفت: راهداران با تجهیزات کامل در گردنه‌ها و راهدارخانه‌های استان مستقر شده و مشغول عملیات برفروبی و نمک پاشی در محورهای برفگیر استان هستند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل با توجه به ادامه بارش ها در استان از مردم و مسافران خواست قبل از سفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی با سامانه ۱۴۱ راهداری استان اردبیل تماس بگیرند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha