روند بررسی پرونده‌های کمیسیون ماده ۹۹ تسهیل می‌شود

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قزوین با تاکید بر تسهیل روند بررسی پرونده‌های موجود در کمیسیون ۹۹ گفت: پس از بررسی پرونده‌های باقیمانده، مساله پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در دستور کار ما قرار دارد تا بتوانیم از ایجاد پرونده جدید جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین افشار روز یکشنبه در جلسه کمیسیون ۹۹ که به بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان قزوین می‌پردازد، افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات موجود در فرایند بررسی، مشکلات ساخت و سازهای غیرمجاز و زمان بر بودن استعلامات مورد نیاز است.

وی اظهار داشت: زمان بر بودن پروسه استعلام باعث شده که تعداد پرونده‌های در دست بررسی افزایش پیدا کند و همین امر سبب ایجاد نارضایتی شده که به همین جهت پیشنهاد می‌شود تا چنین پرونده‌هایی طی جلسات آینده تعیین تکلیف و با تعامل بین دستگاهی زمان استعلام ها نیز کاهش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قزوین اظهار داشت: هدف اصلی ما تسهل روند پیگیری پرونده‌های موجود در کمیسیون ۹۹ است که بعد از بررسی پرونده‌های باقیمانده، مساله پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در دستور کار ما قرار دارد تا بتوانیم از ایجاد پرونده جدید جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه به منظور کاهش ساخت و ساز غیرمجاز، پیشنهاد می‌شود کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز تشکیل شود، تاکید کرد: نگاه ما در این کمیسیون صرفاً برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز نیست بلکه باید نوع عملکرد ما پیشگیرانه باشد و هر جا احساس می‌کنیم می‌شود از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کرد به موقع ورود پیدا کنیم نه این که ابنیه‌ای در اثر غفلت ساخته شود و کار به تخریب بنا بکشد.

افشار اضافه کرد: تلاش می‌شود که با بررسی دقیق مسایل و مشخص شدن حدود زمین‌های روستایی، شهری و زراعی، مشخص شدن قوانین حوزه حفر و بهره‌بردای از چاه آب و اطلاع‌رسانی در این خصوص بتوان از ساخت و سازهای غیرمجاز در گام اول جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: در گام بعدی نیز کاهش زمان رسیدگی به پرونده و نحوه برخورد مورد توجه قرار می گیرد و تلاش داریم تا پرونده‌های ساخت و سازهای غیرمجاز به صورت عادلانه بررسی شود.

در این جلسه، بخشداران شهرستان قزوین و مدیران دستگاه‌های اجرایی آن گزارش‌هایی در خصوص پرونده‌های موجود در کمیسیون ماده ۹۹ ارایه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha