مردم استان بوشهر در آمادگی کامل برای پاسداری از خلیج فارس هستند

بوشهر_ ایرنا_ استاندار بوشهر گفت: مردم استان بوشهر با یک روحیه بسیجی در آمادگی کامل برای پاسداری و حفاظت از مرزهای آبی کشور در خلیج فارس هستند.

به گزارش ایرنا، احمد محمدی زاده شامگاه یک شنبه در شورای اداری استان بوشهر که با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: استان بوشهر طی بیش از دو قرن گذشته، همواره ضامن امنیت خلیج فارس بوده است.

وی افزود: در حدود ۲۴۰ سال پیش، مردم استان بوشهر با فرماندهی میرمهنای بندرریگی با استعمار زمان که هلندی ها و پرتغالی بودند، جنگیدند و توانستند آنها را شکست دهند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: این نوع مبارزه و حراست از مرزهای ایران در یکصد سال پیش نیز رنگی عینی به خود گرفت و مردم این استان با هدایت روحانیت معزز و شهید رئیسعلی دلواری و یارانش، انگلیس که استعمار نو به شمار می رفت را از خلیج فارس بیرون کردند.

محمدی زاده ادامه داد: در دوران دفاع مقدس و پس از آن نیز بزرگ مردانی از فرزندان این استان در قالب ارتش و سپاه، جانشان را تقدیم امنیت ملت کردند تا هیمنه پوشالی آمریکا در منطقه خلیج فارس را فرو ریزند.

وی عنوان کرد: در هر سه مرحله ای که مردم غیور و متدین استان بوشهر با بیگانگان جنگیدند و آنها را شکست دادند زمینه ای ایجاد شد که این استعمارگران کاملا فروپاشیدند.

استاندار بوشهر با اشاره به پیشرفت ها و توسعه های انجام گرفته طی یک سال اول دولت سیزدهم در استان بوشهر، گفت: با شناسایی ضعف ها به دنبال تبدیل آنها به فرصت هایی برای خدمت بیشتر به مردم هستیم.

محمدی زاده یادآور شد: مردم استان بوشهر در کنار نیروهای مسلح و با تفکر بسیجی و زیر سایه ولایت، امنیت خلیج فارس را تامین می کنند.

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شامگاه روز شنبه برای سفری ۲ روزه وارد استان بوشهر شد که در این سفر امیر موسوی فرمانده کل ارتش، امیر واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح وی را همراهی می کنند.

شرکت در صبحگاه مشترک، افتتاح نمایشگاهی از توانمندی نیروهای مسلح، بازدید از مراکز نظامی و دیدار با مقامات استانی از جمله برنامه های سفر ۲ روزه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به استان بوشهر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha