۱۱ هزار و ۲۰۸ تماس مزاحم تلفنی با اورژانس استان مرکزی ثبت شد

اراک - ایرنا - رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۱۱ هزار و ۲۰۸ تماس مزاحم تلفنی امسال با سامانه اورژانس این استان ثبت شد.

«بهروز ایران نژاد» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۵۰ هزار و ۱۷۶ تماس تلفنی امسال با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی برقرار شد که ۵۸ هزار مورد منجر به اعزام آمبولانس شده است.

وی درباره بازداشت یک مزاحم تلفنی با اورژانس استان مرکزی گفت: این فرد ۴۶ بار با عناوین مختلف در طول یک ماه مزاحمت ایجاد کرده بود که پس از شناسایی، بازداشت شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، در رابطه با شیوه مزاحمت این فرد، افزود: این شخص ضمن اشغال کردن خطوط تماس با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ و به خطر انداختن جان سایر هموطنان، با اعلام شرح حال کاذب، آمبولانس اورژانس ۱۱۵ را با بی‌مسئولیتی تمام روانه ماموریت‌ می‌کرد.

وی به پیگیری های این پرونده اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی استان، پس از استخراج گزارشات و طرح شکایت در مراجع قضایی ذی‌صلاح، روز گذشته حکم قضایی متهم صادر و این فرد مزاحم بازداشت شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، با بیان اینکه در مورد این پرونده، پیگیری های قضایی تا صدور حکم نهایی ادامه خواهد یافت، افزود: طبق قانون مزاحمان تلفنی علاوه بر قطع و اقدام به جمع آوری منصوبات تلفن به مجازات تعزیری نیز محکوم می شوند.

استان مرکزی دارای ۳۱ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری، ۳۷ پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای، یک پایگاه اورژانس هوایی و پنج پایگاه اورژانس موتوری و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha