علم، جهاد و تقوا سه ویژگی ممتاز دانشجو است

شهرری- ایرنا- مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان تهران با اشاره به آیات قرآنی علم، جهاد و تقوا را سه ویژگی ممتاز هر فرد و دانشجویی عنوان کرد.

حجت الاسلام قاسم پایواره روز سه شنبه ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت روز دانشجو به خبرنگار ایرنا توضیح داد: یکی از ملاک های ممتاز شدن که در قرآن کریم به آن اشاره شده، علم است؛ علم جایگاه بزرگی دارد و عالم وجاهل با یکدیگر برابر نیستند.

وی ادامه داد: دومین ملاک ممتاز شدن در قرآن جهاد فی سبیل است و خداوند همواره مجاهدین را که برای دفاع از دین خدا حرکت کردند برغیر مجاهدین که نشسته اند و تماشاگر هستند برتری داده است.

پایواره با بیان اینکه هر کس تقوای بیشتری داشته باشد، برتری بیشتری دارد، گفت: سومین ویژگی ممتاز شدن از دید قرآن همین تقواست و باید در نظر داشت که ممتاز علمی ارزشمند است اما اگر ممتاز علمی همراه با جهاد و تقوا نباشد ارزشمند نیست.

علم، جهاد و تقوا سه ویژگی ممتاز دانشجو است /شهدای دانشگاه نمونه هستند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان تهران خاطرنشان کرد: برای کسب هر سه ممتاز قرآنی علم، جهاد وتقوا بایدتلاش کنیم و اهتمام داشته باشیم.

وی این را هم گفت که شهدای دانشجو نمونه کسانی هستند که هر سه ممتاز قرآنی را داشتند و نمونه بارز این مطلب شهید چمران است که از استاد دانشگاهی که بیش از۱۶ نمره نمی داد نمره ۲۲دریافت کرد.

پایواره ادامه داد: شهید چمران یکی از پژوهشگران ناسا در آمریکا با حقوق زیاد بود اما همه امکانات را رها کرد و برای مبارزه با اسرائیل به لبنان رفت؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نماینده امام راحل در وزارت دفاع منصوب شد و در حالی که به ملاک‌های ممتاز شدن در قرآن مجهز بود، در دفاع از نظام و انقلاب به شهادت رسید.

علم، جهاد و تقوا سه ویژگی ممتاز دانشجو است /شهدای دانشگاه نمونه هستند

وی همچنین به مقوله جهاد اشاره کرد و گفت: جهاد انواعی دارد که یکی از مهمترین آن، جهاد زبانی است و در دوره آخرالزمان که جای معروف و منکر عوض می‌ شود باید با تبیین وجهاد زبان از دین وانقلاب و نظام اسلامی دفاع کرد.

به گزارش ایرنا مرکز استان تهران، ۱۶ آذر روز دانشجو نامگذاری شده است؛ در واقع این روز، به یاد سه دانشجویی است که در اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس جمهور وقت آمریکا با محمدرضا پهلوی آن هم چندی پس از کودتای ننگین آمریکایی ۲۸ مرداد، توسط رژیم ستمشاهی به شهادت رسیدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت در روز ۲۴ آذرماه سال ۸۷ تاریخچه‌ای از این واقعه را بیان کردند.

ایشان فرمودند: «جالب است توجه کنید که ۱۶ آذر در سال ۳۲ که در آن سه نفر دانشجو به خاک و خون غلتیدند، تقریباً چهار ماه بعد از ۲۸ مرداد اتفاق افتاده؛ یعنی بعد از کودتای ۲۸ مرداد و آن اختناق عجیب - سرکوب عجیب همه نیروها و سکوت همه - ناگهان به وسیله ی دانشجویان در دانشگاه تهران یک انفجار در فضا و در محیط به وجود می آید. چرا؟ چون نیکسون که آن وقت معاون رییس جمهور آمریکا بود، آمد ایران. به عنوان اعتراض به آمریکا، به عنوان اعتراض به نیکسون که عامل کودتای ۲۸ مرداد بودند، این دانشجوها در محیط دانشگاه اعتصاب و تظاهرات می کنند، که البته با سرکوب مواجه می شوند و سه نفرشان هم کشته می شوند. حالا ۱۶ آذر در همه سال ها، با این مختصات باید شناخته شود. ۱۶ آذر متعلق دانشجوی ضد نیکسون است، دانشجوی ضد آمریکاست، دانشجوی ضد سلطه است.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha