«قاسم رستم پور» در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: سه مرحله نظارت و صحت سنجی نسبت به مشاغل ایجاد شده در سامانه صورت میگیرد.
وی افزود: کارشناسان و بازرسان در مرحله اول به کسانی که خدمات دریافت کردهاند، پیام ارسال میکنند در مرحله دوم تماس و در مرحله سوم نظارت بهصورت حضوری انجام میشود.
وی با بیان اینکه ۹۰۰ هزار پیام به متقاضیان ارسال شده است، بیان کرد: در این مرحله افراد اگر خدماتی دریافت کرده باشند تأیید و در غیر این صورت اعتراض میکنند همچنین تاکنون در مرحله نظارت تلفنی با ۱۷۹ هزار نفر تماس گرفته و نسبت به خدماتی از جمله مشاوره، مجوز و تسهیلاتی که دریافت کردهاند، سؤالاتی پرسیده شده است.
رییس دبیرخانه شورایعالی اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ۷۱ هزار نفر خدماتی را که از طریق این سامانه و نهادهای متولی دریافت کردهاند تأیید کرده و ۳۱ هزار نفر مشکلات و موانعی را اعلام کردهاند.
وی تأکید کرد: تماسها به متقاضیان از شماره مرکز ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۷۳ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرفته میشود و نحوه خدماترسانی مورد بررسی قرار میگیرد.
رستم پور با اشاره به اینکه ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر کاربر سامانه ملی رصد اشتغال هستند، گفت: همه این کاربران از بخش اجرایی و دولتی هستند که متولی ارائه خدمات به متقاضیان و افراد جویای کار هستند.
وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم در سامانه ملی رصد اشتغال به ۸۰۰ هزار نفر که درصدد ایجاد اشتغال بودهاند خدماتی از جمله صدور مجوز، تسهیلات مالی و مشاوره ارائه شده است.
نظر شما