عبدالملکی: تقویت فرهنگ در صدر برنامه های مناطق آزاد کشور است

کیش - ایرنا - دبیر شورایعالی مناطق آزاد صنعتی و تجاری گفت: تقویت فرهنگ در راس برنامه سازمان های مناطق آزاد قرار گرفته و پیشرفت اقتصادی در آنها باید با هدف حل مشکلات این عرصه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الله عبدالملکی عصر سه شنبه در دیدار با فعالان فرهنگی و هنری جزیره کیش اظهار کرد: در ادبیات انقلاب اسلامی فرهنگ اصل اقتصاد است و اگر پیشرفت اقتصادی منجر به حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی نشود ارزشی ندارد.

وی افزود: کیش در ایران اسلامی مهم و اثر بالایی در حوزه های مختلف دارد به همین دلیل برای ایفای نقش خود و رساندن آن به تراز گام دوم انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف نیازمند تقویت برنامه های فرهنگی و اجتماعی است.

عبدالملکی یادآور شد: انتظار می رود در سال ۱۴۰۲ سهم بودجه فرهنگی آن از منابع مختلف در اختیار سازمان منطقه آزاد کیش تقویت شود و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی نیز در این زمینه حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

تاسیس خانه هنر، تشکیل انجمن های فرهنگی و هنری، افزایش و بازگشت اختیارات سازمان منطقه آزاد کیش، ارتقای سطح سرانه های فرهنگی و هنری، استمرار برگزاری رویدادها، پررنگ تر شدن نقش مساجد و هیات های مذهبی در رویدادها و ایجاد سالن تئاتراز جمله مطالبه های هنرمندان در این جلسه بود.