۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 84963533
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برداشت "ملون" در سیستان وبلوچستان آغاز شد

۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۹:۰۸
کد خبر: 84963533
برداشت "ملون" در سیستان وبلوچستان آغاز شد

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان از برداشت "ملون"(خربزه) در سطح ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد گفت: پیش‌بینی می‌شود یک‌هزار و ۸۰۰ تن از این محصول برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

محمد امین هوت روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره ‏به اینکه "ملون" میوه‌ای بسیار خوش طعم و دارای خواص و فواید بسیار زیاد از جمله ‏جلوگیری از حمله قلبی، تسکین معده و کاهش حالت تهوع است، اظهارداشت: "ملون" تولیدی زمین‌های کشاورزی زرآباد به بندرعباس، شیراز، تهران و اصفهان صادر می‌شود‎.

وی بیان کرد: جانا، جردن، راک، کیولنو آریانا از ارقام ملون کشت شده در سیستان و بلوچستان است.

مدیر جهاد کشاورزی زرآباد گفت: این شهرستان از قطب‌های مهم کشاورزی و شیلات در سواحل مکران است و نقش مهمی در تولید، صادرات و اشتغال دارد.

وی افزود: در مناطق زرآباد، سرباز، چابهار و کنارک به دلیل شرایط خوب آب و هوایی در حال حاضر کشاورزان در فضای باز کشت و کار می‌کنند اما در جاهای دیگر استان به دلیل سردی هوا، کشت به صورت گلخانه‌ای انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا شهرستان زرآباد به مرکزیت شهر زرآباد با ۲۱ هزار نفر جمعیت و سه هزار و ۸۰۰ مترمربع وسعت و دارا بودن ۷۵ کیلومتر مرز آبی با دریای مکران در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شهرستان کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان و ۱۷۰ کیلومتری شهرستان جاسک استان هرمزگان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha