۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 84963964
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی بوشهر نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار داد

بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از ظهر فردا پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده نسبت به وزش باد شدید شمال غربی و افزایش ارتفاع موج در برخی از ساعت‌ها به ۱۵۰ تا ۲۵۰ سانتیمتر و تلاطم دریا هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) اعلام می‌شود.

پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با این وضعیت نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت های دریایی خلیج فارس، خطرهایی همچون غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن شناگران، و خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار داده می‎‌شود.

وی بیان کرد: با این شرایط انتظار است نسبت به خودداری از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر و ممنوعیت شنا تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی پیش بینی شود.

فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر ادامه دارد

مساعدی ادامه داد: با توجه به نقشه های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر همچنان ادامه دارد و با تداوم فعالیت آن تا پایانه هفته برای استان بوشهر به تناوب علاوه بر افزایش پوشش ابر، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران، رعدو برق و تگرگ پیش بینی شده است.

وی افزود: از ابتدای فعالیت سامانه بارشی اخیر برازجان، بوشهر، خارگ، گناوه، اهرم، خورموج و دیلم به ترتیب شاهد ۱۰۰، ۹۷، ۶۵، ۵۳، ۵۲.۵، ۲۹ و ۱۸ میلیمتر بارش بودند.

کارشناس اداره کل هواشناسی بوشهر یادآور شد: تا پایان هفته علاوه بر فعالیت سامانه بارشی، به سبب وزش تندبادهای لحظه ای، دریا در برخی ساعت‎‌ها و متلاطم خواهد بود.

مساعدی یادآور شد: همچنین از پایان هفته با وزش بادهای شدید شمالی برای استان بوشهر کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد، در برخی ساعت‌ها با بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و تگرگ و در برخی نقاط با احتمال پدیده مه صبحگاهی پیش بینی می‏‌شود.

مساعدی افزود: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و در قسمت‌های مرکزی خلیج فارس ۱۴ تا ۳۸ گاهی بیش از۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی گفت: در این مدت ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر و در نواحی جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‎‌شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۵۰ دقیقه بامداد، مد اول دریا ساعت ۰۷:۲۵، جزر دوم ساعت ۱۲:۰۰ و مد دوم ساعت ۱۸:۴۵ خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha