کمیته امداد ساخت ۳۰ هزار واحد مسکن برای مددجویان کشور را امسال در دستور کار دارد

کرمانشاه - ایرنا - قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امسال ۳۰ هزار واحد مسکن برای مددجویان این نهاد در سطح کشور احداث و یا خریداری می‌شود که این تعداد در مقایسه با پارسال ۱۰ هزار واحد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، «مسعود خاکسار قهرودی» روز چهارشنبه در آیین جشن خودکفایی هزار و ۵۰۰ خانواده مددجو و اهدای ۶۰۰ جهیزیه به زوج های جوان تحت پوشش کمیته امداد استان کرمانشاه، افزود: کمیته امداد در حال حاضر ۱۲۰ نوع خدمت را در قالب های مختلف به افراد تحت پوشش خود ارایه می کند و هدف نهایی از این نوع خدمات، توانمندسازی افراد و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان است.

وی با بیان اینکه امسال ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در کشور پیش بینی شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از تاکیدهای رهبر معظم انقلاب توانمندی مددجویان و رساندن آنان به درآمد پایدار و اشتغال است، در زمان حاضر ایجاد فرصت شغلی و گام برداشتن در مسیر خودکفایی مددجویان از برنامه های راهبردی کمیته امداد به شمار می‌رود.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) یادآور شد: پرداخت تسهیلات بانکی به تنهایی در شرایط فعلی قادر نخواهد بود شغل پایداری برای فرد مددجو ایجاد کند زیرا برای موفقیت در کنار این تسهیلات داشتن همت بلند و والای شخص مددجو نیز مهم است.

خاکسار تاکید کرد: همه دستگاه ها و ادارات باید تلاش کنند تا زمینه ایجاد این همت و تلاش و سخت کوشی را در میان مددجویان بوجود آورند.

وی افزود: امیدواریم با دریافت به موقع و کامل تسهیلات از بانک‌های عامل فرصت‌های شغلی تعریف شده برای مددجویان کمیته امداد محقق شود ضمن آنکه با نظارت لازم اگر کوتاهی در زمینه پرداخت آن از سوی بانک ها دیده شده با آنها برخورد شود.

خاکسار خدمت به محرومان را از ویژگی های اصلی نظام دانست و اظهار کرد: در کنار ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و تامین مسکن آنها باید زمینه لازم برای تشکیل خانواده و ازدواج های آسان را برای مددجویان این نهاد نیز فراهم ساخت.

کمیته امداد ساخت ۳۰ هزار واحد مسکن برای مددجویان کشور را امسال در دستور کار دارد

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: در همین راستا در سال گذشته ۷۰ هزار سری جهیزیه به زوج های جوان تحت پوشش این نهاد در کشور اهدا شد که امسال این تعداد به بیش از ۸۰ هزار سری افزایش یافته است.

وی ادامه داد: خدمت‌رسانی و خدمتگذاری به مردم و حل مشکلات آنها از وظایف مهم مسوولان است که در این راستا نهادها و دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی وظیفه سنگینی بر عهده دارند تا با همکاری سایر دستگاه‌ها به جامعه هدف خدمات مطلوب ارائه دهند.

خاکسار، با تاکید بر اینکه شرط موفقیت این نهاد حضور مردم و استفاده از ظرفیت کمک‌های مردمی است، گفت: باید از ظرفیت‌های مختلف برای رفع مشکلات جامعه هدف به خصوص مسکن و اشتغال استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم با برگزاری مراسم باشکوهی خودکفایی هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان کرمانشاه جشن گرفته شد و از تعدادی از مددجویان کارآفرین های برتر نیز با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

در حاشیه این مراسم غرفه های محصولات تولیدی خانواده هایی خودکفا شده در زمینه های مختلف نیز دایر شده بود.

هم اکنون ۸۲ هزار خانوار با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در این استان زیر پوشش چتر حمایتی کمیته امداد امام (ره) هستند؛ استان کرمانشاه دارای بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت است که از این تعداد بیش از ۵۰۰ هزار نفر در ۲ هزار و ۵۹۵ روستای داری سکنه و مابقی در مناطق شهری زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha