۱۵ هزار تن انواع کود شیمیایی یارانه‌ای در استان بوشهر تامین شد

بوشهر - ایرنا - مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: برنامه تامین کودهای شیمیایی یارانه‌ای براساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی برای این استان ۴۱ هزار تن است که تاکنون بیش از ۱۵ هزار تن از این سهمیه تامین شده است.

خسروعمرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در زمان حاضر ذخیره کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر در انبارهای سازمانی خود بیش از هفت هزار تن است و افزون براین در شبکه کارگزاری نیز بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تن کود یارانه ای آماده فروش به کشاورزان است.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر هیچ کمبودی در زمینه تامین کود شیمیایی برای پاسخگویی به نیاز بخش کشاورزی در استان بوشهر وجود ندارد.

عمرانی ادامه داد: خط قرمز شرکت خدمات خمایتی کشاورزی استان بوشهر در برنامه تامین و تدارک نهاده‌های کشاورزی بویژه کودهای یارانه‌ای کیفیت آنها است که بدین ترتیب سامانه کنترل کیفیت مستقر در این شرکت که از کارخانه‌های تولید تا کارگزاری‌های فروش را در برمی‌گیرد به طور سیستمی اجازه ورود و توزیع کوددهای کم کیفیت را نمی‌دهد.

وی به نظام کنترل کیفیت نیز در این زمینه اشاره کرد و افزود: پس از انعقاد قرارداد با تولیدکنندگان داخلی، همه مراحل تولید کود در کارخانه تا مرحله بارگیری محموله تولیدی از سوی کارگروه بازرسی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کنترل و قبل از بارگیری نمونه برداری، آزمایش و پس از تائید و اطمینان از کیفیت آن اجازه بارگیری و حمل صادر می‌شود.

عمرانی اضافه کرد: در راستای حمایت از کشاورزان و توسعه کیفی تغذیه گیاه امسال قیمت کودهای فسفاته و پتاسه به میزان ۵۰ درصد کاهش یافت و این اقدام زمینه ای برای استفاده از سبد کود را برای کشاورزان فراهم کرده است.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر افزود: کشاورزان باید از سبد کودی که شامل کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است استفاده کنند اقدامی که تا پیش از کاهش قیمت این کودها کمتر از سوی کشاورزان مورد تاکید قرار می‌گرفت و کشاورزان بیشتر از کود اوره استفاده می‌کردند این درحالی است که گیاه برای رشد مناسب و با کیفیت نیازمند ترکیبی از مواد غذایی است.

وی بیان کرد: یکی از نهاده‌های مهم در تولید پایدار محصولات کشاورزی، کودهای شیمیایی است که امسال برای حمایت از کشاورزان قیمت انواع کودهای شیمیایی با کاهش ۵۰ درصدی همراه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha