چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی پایدار به بخش رودشت لردگان اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر گفت: چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی پایدار به بخش رودشت شهرستان لردگان اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین بامیری روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی آب‌رسانی پایدار به ۵۳ روستای بخش رودشت شهرستان لردگان تا شهر لردگان تاکید کرد: این مبلغ از محل اعتبارات ملی با عنوان "جهاد آبرسانی" به مناطق روستایی اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به بحران آبی در سراسر کشور از سال‌ها و دهه‌های گذشته افزود: به موازات مردم کشور اهالی مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری هم با مشکل تنش آبی مواجه شده‌اند.

بامیری به آب‌رسانی سیار با تانکر به ۱۵۶ روستا در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا اشاره و تصریح کرد: در نشست‌های مجمع نمایندگان و استاندار چهارمحال و بختیاری با وزیر نیرو، اهمیت تخصیص و تامین منابع آب در بخش‌های مختلف تشریح، بررسی و تبیین شد.

وی یادآور شد: در همین راستا وزیر نیرو به‌همراه مسوولان ارشد چهارمحال و بختیاری و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به‌صورت میدانی و هوایی از سد خرسان۳، آتشگاه لردگان و ظرفیت‌های آبی مناطق شهری و روستایی شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا بازدید کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی به کافی نبودن اعتبارات تملک دارایی‌های استانی برای نیازهای آبی روستاها اظهار داشت: به‌همین منظور بهره‌مندی از منابع اعتباری ملی در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: در راستای رفع مشکلات آب‌رسانی به مناطق مختلف کشور و با پیگیری‌هایی از طریق کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اعتبارات ملی با عنوان "جهاد آبرسانی" به مناطق روستایی مشخص و در مجلس یازدهم تصویب و به وزارت نیرو ابلاغ شد.

بامیری تاکید کرد: به‌همین منظور با اختصاص اعتبار به طرح بخش رودشت شهرستان لردگان تا شهر لردگان، قرارگاه امام حسین مجتبی (ع) به‌عنوان پیمانکار مشخص شد و کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: با اجرای این طرح آب آشامیدنی پایدار از آتشگاه شهرستان لردگان به ۵۳ روستای بخش رودشت، بخش مرکزی شهرستان لردگان و شهر لردگان تامین خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی به اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر برای آب‌رسانی به مناطق مختلف این شهرستان‌ها اشاره و تصریح کرد: از این مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریال برای شهرستان لردگان و ۸۰۰ میلیارد ریال برای شهرستان خانمیرزا بوده است.

وی یادآور شد: از این مبلغ در شهرستان لردگان ۱۱۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به منطقه اوره و بارز، ۷۰ میلیارد ریال به آب‌رسانی منطقه ریگ و ۴۰ میلیارد ریال به‌منظور آبرسانی به شیرمرد بخش فلارد ۴۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد.

بامیری اظهار داشت: همچنین ۸۰۰ میلیارد ریال اختصاص اعتبار آب‌رسانی شهرستان خانمیرزا از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی سال ۱۴۰۰ بوده است.

به گزارش ایرنا، لردگان در ۱۷۰ کیلومتری و آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا در ۱۵۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha