چین: از تلاش افغانستان برای مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم

تهران- ایرنا - مائو نینیگ سخنگوی وزارت امورخارجه چین درباره حمله تروریستی هفته گذشته به سفارت پاکستان در کابل گفت چین با قاطعیت از تلاش افغانستان برای مبارزه با تروریسم حمایت می کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از تارنمای وزارت امورخارجه چین، مائو نینگ سخنگوی وزارت امورخارجه چین در پاسخ به خبرنگاران درباره حمله تروریستی هفته گذشته به سفارت پاکستان در کابل گفت چین قاطعانه و به شدت این اقدام تروریستی را محکوم و در برابر هرگونه خشونت و فعالیت تروریستی مقابله خواهد کرد.

وی همچنین مراتب همدردی خود را به خانواده مجروحان این حادثه ابراز کرد و افزود چین از نزدیک شرایط امنیتی افغانستان را رصد می کند و به این کشور در مقابله با تروریست و مبارزه با هرگونه شکلی از خشونت و دفاع از امنیت ملی و ثبات در این کشور کمک خواهد کرد.

روز جمعه (۱۱ آذرماه) سفارت پاکستان در کابل هدف حمله تروریستی قرار گرفت و گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

به گزارش روز جمعه ایرنا از منابع خبری پاکستان، حادثه تیراندازی در سفارت پاکستان در کابل زمانی رخ داد که کاردار پاکستان در حال قدم زدن بود و محافظان وی نیز در کنار او حضور داشتند.

کاردار پاکستان در این حمله جان سالم بدر برد اما محافظ وی که یکی از اعضای یگان ویژه ارتش پاکستان (اس اس جی) می‌باشد درپی اصابت ۳ گلوله به شدت زخمی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha