۱۸ آذر ۱۴۰۱، ۸:۱۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84964931
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم/ تحقق وعده دولت با تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان به آبرسانی خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- طرح استحصال آب زیرزمینی در منطقه سرانی شیروان و انتقال به سایر نقاط خراسان‌شمالی با هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به استان تصویب شد و اینک وعده دولتمردان برای اجرای فاز نخست آن با تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان محقق شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خراسان شمالی دارای هشت شهرستان، ۲۲ شهر و بیش از ۸۵۰ روستای دارای سکنه است و براساس آمار آخرین سرشماری استان ۴۴ درصد از جمعیت این خطه در روستاها ساکن هستند که طی سال های اخیر مردم شهرها و روستاهای استان با نبود و کمبود آب دست و پنجه نرم می کنند و بنا به اعلام شرکت آب و فاضلاب ۱۱ شهر و ۲۳۸ روستا دارای تنش آبی هستند و به ۹۳ روستا نیز با تانکر آب رسانی می شود.

با توجه به شرایط بحرانی استان نیاز به تامین آب پایدار بیش از همیشه احساس می شد که این مهم یکی از مطالبات مردم استان از رییس جمهور در بیست و ششمین سفر ایشان به خراسان شمالی بود و در سفر هیات دولت به این استان مطالعات اولیه طرح انتقال آب منطقه سرانی که جزو پروژه های شاخص و مهم استان است در اولویت قرار گرفت و و وزارت نیرو نامه ای را برای تخصیص ۱۵ هزار میلیارد ریال به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده تا این اعتبار به این طرح اختصاص یابد.

بر این اساس مطالعه اولیه طرح انتقال آب منطقه سرانی شمال شهرستان شیروان به مناطق کم آب انجام شد و در دستور کار قرار گرفت.

روستای سرانی در فاصله‌ی ۷۹ کیلومتری شمال شیروان قرار دارد که دره‌ای پرآب و درخت را شامل می شود و منطقه گلیل و سرانی شیروان با مساحت ۱۸ هزار هکتار در سال ۱۳۵۰ حفاظت شده اعلام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha