به گزارش بامداد جمعه ایرنا از شبکه خبری ان بی سی آمریکا، کارکنان ۱۵ فرودگاه بزرگ از جمله دالاس، لس آنجلس، میامی، شهر نیویورک و فونیکس در محل خدمت خود دست از کار کشیده و تحصن کردهاند.
همچنین اعتصاب کارکنان فرودگاههای بین المللی لوگان بوستون، اوهیر (O'Hare) شیکاگو و نیووارک لیبرتی (Newark Liberty) در ایالت نیوجرسی برنامه پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاهها را مختل کرد.
خدمه نظافت داخلی هواپیماها، خدمه جابجایی بار و لوازم مسافران، نیروهای امنیتی و انتظامات فرودگاهها و پرسنل خدماتی سالنهای فرودگاهی دست از کار کشیدهاند.
معترضان خواستار ابلاغ و اجرای بخشنامه جدید افزایش حقوق و مزایای خود هستند که از ژوئن گذشته معلق مانده است.
پیشتر (یکشنبه ۱۳ آذر) اتحادیههای کارگری ناراضی از مصوبه اخیر کنگره آمریکا تهدید کردند که اجابت نشدن خواسته آنها عواقب منفی در پی خواهد داشت و بر آراء آنان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تاثیرگذار خواهد بود.
سومین اتحادیه بزرگ حمل و نقل ریلی آمریکا اعلام کرد که فراموش نخواهند کرد چه کسانی در مبارزه برای افزایش مرخصی استعلاجی در کنار آنها بوده است. برخی از کارگران حتی هشدار دادند که توسل رئیس جمهور آمریکا به کنگره برای غیرقانونی کردن اعتصاب کارکنان صنعت راه آهن عواقب منفی در بر خواهد داشت.
کنگره آمریکا پیشتر برای جلوگیری از عملی شدن اعتصاب کارکنان راه آهن، توافق تابستان گذشته میان کاخ سفید و دوازده اتحادیه کارگری بخش راه آهن را تبدیل به قانون کرد تا هر گونه اعتصاب نقض این قانون شمرده شود. بایدن نیز روز جمعه (۱۱ آذر) با امضای این مصوبه راه را بر اعتصاب کارکنان راه آهن بست و اعلام کرد که جلوی "یک فاجعه واقعی" گرفته شد.
طبق این قانون دستمزد کارگران در دوره ۵ ساله ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ به میزان ۲۴ درصد افزایش مییابد و بلافاصله پس از اجرایی شدن آن، ۱۱ هزار دلار به هر کارگر پرداخت میشود.
۸ اتحادیه از ۱۲ اتحادیه دخیل در مذاکرات، این توافق را تائید کردند و ۴ اتحادیه مخالف که حدود ۱۰۰ هزار کارگر صنعت حمل و نقل ریلی در آنها عضویت دارند، آن را ناعادلانه خواندند. به گفته این اتحادیهها، مدت زمان مرخصی استعلاجی پیش بینی شده ناکافی است.
با وجود تلاش برخی از سناتورهای چپ گرا و حتی راست گرا مانند مارکو روبیو، کنگره درخواست ۷ روز مرخصی استعلاجی را در مصوبه نهایی نگنجانده است.
نظر شما