اختلاف ۳۴ کیلوگرمی قشقایی با قهرمان دسته ۶۷ کیلوگرم جهان

تهران- ایرنا- ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران با اختلاف رکورد ۳۴ کیلوگرمی نسبت به قهرمان دسته ۶۷ کیلوگرم در پیکارهای جهانی در رده شانزدهم این دسته قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی سال ۲۰۲۲ جهان بامداد امروز (شنبه) با رقابت‌های دسته ۶۷ کیلوگرم مردان پیگیری شد. حافظ قشقایی نماینده ایران در این دسته بود که بامداد پنجشنبه در گروه B به روی تخته مسابقات رفت اما نتوانست عنوانی بهتر از شانزدهمی کسب کند.

قشقایی با ثبت ۱۲۶ کیلوگرم در یکضرب در جایگاه نهم گروه B قرار گرفته بود. او در حرکت دوضرب ۱۶۵ کیلوگرم و در مجموع موفق به ثبت رکورد ۲۹۱ کیلوگرم شد تا در جایگاه ششم گروه B قرار گیرد. با برگزاری رقابت‌های گروه A، قشقایی در نهایت به عنوانی بهتر از شانزدهم نرسید. ملی‌پوش دسته ۶۷ کیلوگرم ایران با والنسیا ماسکوئرا قهرمان کلمبیایی این دسته ۳۴ کیلوگرم اختلاف رکورد داشت.

قشقایی که از ۶ حرکت ممکن این دسته، چهار حرکت یکضرب و دوضرب را با خطا به پایان رساند ۱۹ کیلوگرم کمتر از رکورد ورودی خود برای مسابقات جهانی، وزنه‌ زد. قشقایی همچنین در کلمبیا هشت کیلوگرم اُفت رکورد داشت. وی مردادماه امسال در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی موفق به ثبت مجموع ۲۹۹ کیلوگرم شده بود.

در مسابقات دسته ۶۷ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی جهان والنسیا ماسکوئرا از کلمبیا با رکورد ۱۴۳ کیلوگرم یک‌ضرب، ۱۸۲ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۲۵ کیلوگرم موفق به کسب نقره دوضرب و طلای مجموع شد. لی جون چن از چین با رکورد ۱۴۸ کیلوگرم یک‌ضرب، ۱۷۶ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۲۴ کیلوگرم طلای یک ضرب و نقره مجموع را از آن خود کرد.

ویرافون از تایلند با ۱۴۳ کیلوگرم یک‌ضرب، ۱۸۰ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۲۳ کیلوگرم ۳ مدال برنز یک‌ضرب، دوضرب و مجموع را گردن آویخت.

یوسف فهمی از ترکیه با مهار ۱۸۲ کیلوگرم به طلای دوضرب رسید و چانتری از تایلند با رکورد ۱۴۴ کیلوگرم صاحب گردن آویز نقره در حرکت یکضرب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha