استاندار خراسان‌شمالی بر بهره‌مندی مناطق محروم استان از تخفیفات گمرکی تاکید کرد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: مناطق کم برخوردار استان در راستای توسعه صادرات و با همکاری دستگاه های متولی از تخفیفات گمرکی بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: بسیاری از مناطق خراسان شمالی مزیت هایی در حوزه کشاورزی و بویژه زعفران دارند که باید برای صادرات آن از تخفیفات گمرکی بهره مند شود.

وی افزود: کشاورزی محور توسعه و پیشران خراسان شمالی است و باید در این حوزه تسهیلگری های لازم برای صادرات محصولات انجام شود.

حسین نژاد ادامه داد: همچنین سامانه صادرات استان نیز باید بروزرسانی شود تا بازرگان تصمیم گیری صحیحی برای صادرات یک کالا انجام دهند.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

نبود شرکت های بازرسی کنترل در خراسان شمالی

وی با تاکید بر ایجاد شرکت های بازرسی کنترل در خراسان شمالی گفت: نبود شرکت های بازرسی کنترل و استاندارد در استان برای انجام بازرسی های گوناگون بویژه در بخش جایگاه داران سوخت در شأن این استان نیست و باید سریعا برای ایجاد این شرکت ها در استان تصمیمات لازم اخذ شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: باید در این خصوص فراخوان هایی برای ایجاد شرکت های بازرسی کنترل در استان با هدف بهره گیری از ظرفیت افراد تحصیلکرده و متخصص استان صادر شود.

حسین نژاد با بیان اینکه باید برای کارکنان جایگاه های سوخت کلاس آموزشی برگزار شود، گفت: یکی از راه های کاهش حوادث و داشتن محیطی سالم در محل کار آموزش و ارتقای سطح آگاهی کارکنان آن مجموعه است به گونه ای که با آموزش کارکنان از بسیاری تخلفات در حوزه سوخت جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: برخی از افراد در جایگاه های سوخت به دلیل ناآگاهی مرتکب تخلف می شوند بنابراین می توان با آموزش از این تخلفات جلوگیری کرد.

در خراسان شمالی ۸۵ جایگاه سوخت برای خدمات رسانی به مسافران و کاربران جاده ای فعال است که ۵۵ باب از این تعداد جایگاه عرضه بنزین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha