بانک‌های خراسان جنوبی به جذب تسهیلات اشتغال سرعت بدهند

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: بانک‌های استان بیش از گذشته در زمینه حمایت از اشتغال و کارآفرینی اقدام کنند و در فرایند جذب تسهیلات سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد اشرفی روز شنبه در جلسه گروه کاری اشتغال حمایتی استان افزود: پرداخت تسهیلات با هدف ایجاد اشتغال و توانمندسازی و نه صرف تزریق پول باشد و مدیران بانک‌ها موظف هستند برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال افراد نهایت تلاش را انجام دهند.

وی بیان کرد: هزار و ۹۵۶ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در استان اختصاص یافته که از این میزان هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان سهم استان برای اشتغال پایدار و ۷۴۸ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال توسط دستگاه‌های حمایتی در سال جاری است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: از مبلغ ۷۴۸ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال توسط دستگاه‌های حمایتی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان در حوزه بهزیستی، ۱۲۸ میلیارد تومان برای حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران و ۴۸۰ میلیارد تومان هم برای کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اختصاص یافته است.

وی افزود: با توجه به تاکید رئیس جمهور در شورای اشتغال کشور برای ایجاد اشتغال توسط دستگاه‌های حمایتی برای افراد کم‌برخوردار، علاوه بر کارگروه اشتغال استان که برای ایجاد اشتغال در حوزه دستگاه‌های دولتی حمایتی و غیرحمایتی است، کارگروه پیگیری اشتغال حمایتی هم در استان‌ها تشکیل شده است.

اشرفی با بیان اینکه بانک‌های عامل در این زمینه مشخص شده است گفت: تاکنون ۶۰ درصد تسهیلات حمایتی کمیته امداد و حدود ۴۰ درصد تسهیلات بهزیستی خراسان جنوبی جذب شده است.

وی اظهار داشت: فرایند پرداخت تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان آغاز شده است که باید سرعت بگیرد و برای اینکه تسهیلات اعطا شده از هدف اصلی خود که ایجاد اشتغال پایدار است منحرف نشود، تشکیل کمیته نظارت در تبصره ۱۶ پیش‌بینی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: این کمیته به ریاست مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری و دبیری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تشکیل می‌شود تا نهادهای حمایتی اهلیت‌سنجی متقاضی را انجام دهند و فرایند صد درصدی تحقق اشتغال توسط کمیته مورد نظر انجام شود.

وی از سه دستگاه کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خواست علاوه بر فراهم کردن تسهیلات برای اشتغال افراد تحت حمایت این سه نهاد، بر تحقق برنامه اشتغال هم نظارت کنند.

اشرفی گفت: مدیران کل دستگاه‌های عضو گروه کاری کمیته اشتغال حمایتی استان باید مشوق‌های نهادهای حمایتی را به اطلاع کارفرمایان برسانند تا برای به‌کارگیری افراد ایثارگر و معلول ترغیب شوند.

وی افزود: کارفرمایان در صورتی که افراد تحت حمایت را به‌کار بگیرند از مشوق‌های این نهادها در زمینه بیمه، سهم کارفرمایی و پرداخت حقوق دستمزد بهره‌مند می‌شوند.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بانک مرکزی در موضوع تسهیلات تبصره ۱۶ در سطح کلان سهمیه هر بانک را مشخص کرده و موارد مصارف آن نیز به‌صورت کشوری ابلاغ می‌شود لذا مصارف و منابع را کشوری در نظر می‌گیرند و تاکید استان به بانک‌ها حمایت از اشتغالزایی است.

وی گفت: فرایند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی حمایتی در بانک ملی براساس برنامه زمان‌بندی شده در حال انجام است.

اشرفی اضافه کرد: از بانک سپه نیز انتظار می‌رود با توجه به ادغام چند مجموعه بانکی و منابع در اختیار همچنین سایر بانک‌های استان بیش از گذشته در زمینه حمایت از اشتغال و کارآفرینی اقدام کنند و اگر بانکی در جذب تسهیلات مشکلی دارد، اعلام تا پیگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha