مرمت و احیای بافت تاریخی دهدشت+ فیلم

یاسوج- ایرنا- با حمایت دولت و تخصیص ۶ میلیارد تومان اعتبار بافت تاریخی بلادشاپور (واقع در دهدشت) مرکز کهگیلویه که به جا مانده از دوره صفوی است و نقش مؤثری در توسعه بازرگانی جنوب ایران در اعصار مختلف داشته، در مسیر احیا قرار گرفته است .

بلاد شاپور ، شهر هفت گنبد میراثی تاریخی در دل شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه از ظرفیت های گردشگری مهم این شهرستان است که با توسعه آن زمینه جذب گردشگر در این بافت فراهم خواهد شد.

وجود خانه های قدیمی و تاریخی دهدشت به لحاظ وسعت، سبک و معماری زیباتر از بافت های تاریخی دیگر مناطق کشور است اما به دلیل نبود زیرساخت های ابتدایی، معرفی نکردن و ناشناخته بودن بافت تاریخی بلاد شاپور در دهدشت ،گردشگران زیادی برای دیدن آن به این منطقه نمی آیند.

بعد از گذشت سالها حالا این بافت طی یکسال اخیر با حمایت های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در مسیر احیا قرار گرفته و با مرمت و احیا بخش زیادی از بازارچه قدیمی و تامین زیرساخت های لازم زمینه اشتغالزایی بسیاری از جوانان و درآمد زایی را در این راستا فراهم کرده است.

شهر دهدشت با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت مرکز شهرستان ۱۳۲ هزار نفری کهگیلویه است این شهرستان گرمسیری با وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی زیاد و امام زادگان جلیل القدر هر ساله بخصوص در ایام نوروز میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha