۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 84966957
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آلودگی هوا تعداد مراجعان به مراکز درمانی البرز را افزایش داد

کرج - ایرنا - رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز اعلام کرد: افزایش غلظت آلاینده‌ها سبب افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی شمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی استان شد.

دکتر احمدمهدوی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به شمار مراجعه کنندگان مراکز درمانی استان البرز گفت: طبق بررسی های آماری ، تعداد بیماران ورودی مراکز درمانی استان از روز گذشته تاکنون روند افزایشی دارد که بیشتر این افراد براثر بیماری های تنفسی و عروقی به درمانگاه ها مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به آلودگی هوا و شرایط موجود، تیم های اورژانس استان البرز از روز گذشته تاکنون در حالت آماده باش قرار دارند و تمرکز بیشتر این خدمات در کلانشهر کرج است.

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز با بیان اینکه احتمال بروز مشکلات تنفسی در افراد دارای بیماری های زمینه ای، قلبی و عروقی بیشتر است،‌گفت: این افراد باید از حضور در مراکز باز خودداری کنند.

وی اظهار داشت: اکنون سه‌ تیم سیار مرکز فوریت های پزشکی استان البرز درحال گشت زنی و امداد رسانی به بیماران تنفسی ، قلبی و عروقی در کلانشهر کرج هستند.

مهدوی بیان داشت: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ آمبولانس کد دار در مناطق پرازدحام کرج مستقر شده اند و در تمام شهرستان های البرز هر شهرستان ۲ تیم مستقر شده تا خدمات لازم را به مردم ارایه دهند.

وی با بیان اینکه ورزش های هوازی در این ایام برای مردم مضر است، گفت: ورزش هایی که نیاز به تحرک و خروج از منزل دارد می بایست تعطیل شود.

مهدوی از مردم خواست تا به نکات بهداشتی و توصیه ای کارشناسان بیشتر توجه کنند و از سفرهای غیر ضروری در سطح شهرهای آلوده استان پرهیز نمایند.

وی گفت: از پلیس راهور استان البرز انتظار می رود از تردد خودروهای دود زا در داخل شهرها جلوگیری کند.

بر اساس پیش بینی های هواشناسی تا روز سه شنبه هفته جاری آلودگی هوا در استان البرز ماندگار است.

آلودگی هوا طی دیروز و امروز سبب آموزش غیرحضوری در مدارس البرز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha