رییس‌ کل دادگستری کرمان: رسانه‌ها را مددکار سیاست‌های قوه قضاییه می‌دانیم

کرمان - ایرنا - رییس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: ممکن است برخی افراد با طرح برخی بهانه‌ها ارتباط کمتری با رسانه‌ها داشته باشند اما دستگاه قضایی این استان، رسانه‌ها را مددکار و کمک کاری بزرگ در اجرای سیاست‌های قوه قضاییه می‌داند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی مشاوران رسانه ای رییس کل دادگستری استان کرمان با موضوع چهارمین جشنواره رسانه و عدالت با اشاره به اینکه در سند تحول قضایی به توسعه تعاملات دستگاه قضایی توجه ویژه ای شده و ابزار این اقدام، رسانه ها هستند افزود: نتیجه تعامل و همفکری بین رسانه ها و دستگاه قضایی موجب شده که کرمان به استانی شاخص در سطح کشور در حوزه اطلاع رسانی قضایی تبدیل شود،

وی اظهار داشت: هدف اصلی جشنواره رسانه و عدالت، تقویت تعاملات بین دستگاه قضایی و رسانه ها بوده که در قالب سه دوره برگزاری این جشنواره، مورد توجه قرار گرفته است.

وی ضمن تقدیر از اصحاب رسانه کرمان، اقدامات این استان را در ادوار گذشته در راستای برگزاری جشنواره رسانه، مورد تقدیر قوه قضاییه دانست و گفت: این امر نشان دهنده تعامل طرفینی اصحاب رسانه و دستگاه قضایی است.

حجت الاسلام حمیدی افزود: رسانه ها با استفاده از ابزار علمی، تخصصی و تحلیلی خود می توانند در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی گام های بزرگی بردارند و با توجه به فرصت های موجود تا زمان برگزاری چهارمین دوره جشنواره رسانه و عدالت، می توان ضمن آسیب شناسی مشکلات دوره های گذشته در راستای ارتقای کیفی این جشنواره گام برداشت.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان گفت: در جشنواره رسانه و عدالت تنها به دنبال ایجاد شور و نشاط رسانه ای نیستیم، بلکه در کنار این هدف تلاش می شود که به اهدافی از جمله شناسایی رسانه هایی که بیشترین همکاری را با دستگاه قضایی داشته و سیاست های قوه قضاییه را پیگیری کرده اند، دست یابیم و در ادامه میزان تاثیرگذاری رسانه ها بر موضوعاتی از جمله پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جمعیت کیفری و ... را ارزیابی نماییم. وی اظهارداشت: پیشنهادات مختلف رسیده به دبیرخانه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت باید به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد تا در نهایت به ارتقای کیفی این جشنواره بیانجامد.

رییس‌کل دادگستری کرمان: دستگاه قضایی، رسانه‌ها را مددکار اجرای سیاست‌های قوه قضاییه می‌داند

رییس‌کل دادگستری کرمان: دستگاه قضایی، رسانه‌ها را مددکار اجرای سیاست‌های قوه قضاییه می‌داند

فراخوان چهارمین دوره جشنواره رسانه و عدالت بزودی منتشر می شود

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کرمان گفت: فراخوان چهارمین دوره جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان بزودی منتشر می شود و این جشنواره پس از دریافت آثار و داوری، در سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

محمدباقر اسلامی نیز در این نشست هم اندیشی با رسانه افزود: نخستین دوره جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان از سال ۹۵ آغاز شد که در این دوره ۵۷ رسانه با یک هزار و ۹۲۹ اثر در جشنواره شرکت کردند.

وی بیان کرد: دومین دوره جشنواره رسانه و عدالت در سال ۹۸ با شرکت ۴۱ رسانه برگزار شد و در این دوره ۹۲۰ اثر مطبوعاتی و رسانه ای مورد رقابت قرار گرفت.

وی ادامه داد: با برگزاری سومین دوره جشنواره رسانه و عدالت در سال ۱۴۰۰، تعداد شرکت کنندگان افزایش یافت و این دوره از جشنواره با شرکت ۷۰ رسانه و با رقابت ۶ هزار و ۲۹ اثر برگزار شده است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کرمان از خبرنگاران به عنوان دیده بان های دستگاه های مختلف یاد کرد و گفت: رسانه ها نظارت همگانی و مردمی بر دستگاه ها را محقق می سازند.

اسلامی افزود: جشنواره رسانه و عدالت به عنوان یک جشنواره ابتکاری در استان کرمان؛ مورد اقبال کشوری قرار گرفت و به الگویی برای برگزاری سایر جشنواره ها از جمله نقد برتر تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره های رسانه و عدالت موجب گسترش ارتباط رسانه ها با دادگستری و ارتقای رسانه ها می شود، گفت: آشنایی مردم با نقش دادگستری و نهادهای وابسته به این قوه از جمله کانون وکلا، کانون کارشناسان و .. و نیز پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرائم از جمله اهداف این جشنواره به شمار می رود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کرمان، تحلیل اخبار و گزارش های مربوط به دادگستری را از دیگر اهداف جشنواره های رسانه و عدالت ذکر کرد و ادامه داد: هر ساله تلاش می شود که عیوب هر دوره از جشنواره شناسایی و رفع گردد. اسلامی در پایان یادآور شد: دستگاه قضایی استان کرمان در ادوار مدیریتی گذشته همواره ارتباط بسیار خوبی با رسانه ها داشته است و امید می رود که در هفته قوه قضاییه ۱۴۰۲ بتوانیم چهارمین دوره جشنواره رسانه و عدالت را با مشارکت و شادابی بیشتری داشته باشیم.

رییس‌کل دادگستری کرمان: دستگاه قضایی، رسانه‌ها را مددکار اجرای سیاست‌های قوه قضاییه می‌داند

همراهی نخبگان فرهنگی و اصحاب رسانه با دستگاه قضایی استان کرمان قابل تقدیر است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ضمن تقدیر از حضور وهمراهی اصحاب رسانه و نخبگان فرهنگی استان کرمان با دستگاه قضایی گفت: اصحاب رسانه کرمان در برگزاری جشنواره نقد برتر نیز همراهی بسیار خوبی داشته اند.

سید مهدی قویدل افزود: در جشنواره رسانه و عدالت، اهداف و موضوعات بسیار خوبی در حوزه اطلاع رسانی، آگاه بخشی، ایجاد زمینه آموزش و بالا بردن آگاهی های حقوقی مردم، فعالسازی رسانه ها و استفاده از فرصت های رسانه ای برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده ها مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم مهمترین اصل است، ادامه داد: تغییر رویکرد به سمت عدالت ترمیمی و استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی برای کاهش ورودی و بازاجتماعی کردن متهمان و محکومان، ارتقای مسئولیت اجتماعی، آموزش، رفع چالش های موجود استان کرمان از جمله اتباع بیگانه، حاشیه نشینی و ... ، توسعه فرهنگسازی برای کاهش جرائم، مسئول سازی های اداری و ... از موضوعاتی هستند که اصحاب رسانه می توانند به خوبی در این حوزه ها ورود کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان افزود: درصددیم با استفاده از ظرفیت رسانه ها شاهد کاهش اطاله دادرسی، اتقان آرا و ... باشیم.

رییس‌کل دادگستری کرمان: دستگاه قضایی، رسانه‌ها را مددکار اجرای سیاست‌های قوه قضاییه می‌داند

اصحاب رسانه استان کرمان در این نشست به بیان دیدگاه هاف انتقادات، نظرات و پیشنهادات خود به منظور ارتقای کمی و کیفی چهارمین دوره جشنواره رسانه و عدالت پرداختند.

رییس‌کل دادگستری کرمان: دستگاه قضایی، رسانه‌ها را مددکار اجرای سیاست‌های قوه قضاییه می‌داند

رییس‌کل دادگستری کرمان: دستگاه قضایی، رسانه‌ها را مددکار اجرای سیاست‌های قوه قضاییه می‌داند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha