۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۳
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84967384
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردوغان در دیدار با پوتین: مرزهای سوریه باید تا عمق ۳۰ کیلومتری پاکسازی شود

تهران-ایرنا- رئیس جمهور ترکیه امروز یکشنبه در گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین بر اولویت پاکسازی مرزها سوریه با ترکیه از تروریست‌ها تا عمق دست کم ۳۰ کیلومتری تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، دو طرف در این مکالمه پرونده های انرژی، روابط دوجانبه، مسائل منطقه از گذرگاه های صادرات غلات و مبارزه با تروریسم را بررسی کردند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان به تداوم فعالیت‌های جدایی‌طلبانه گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ/پ.ی.د در شمال سوریه و حملات تروریستی که ترکیه را هدف قرار می دهد، اشاره کرد.
به نوشته میدل ایست، اردوغان به همتای روسی خود گفت که مرزهای سوریه با ترکیه باید در نخستین مرحله تا عمق دست کم ۳۰ کیلومتری به موجب توافق سوچی که در سال ۲۰۱۹ منعقد شده، پاکسازی شود.
رئیس جمهوری ترکیه پیش از این نیز درباره عملیات نظامی ارتش کشورش در خاک سوریه گفت که آنکارا به ایجاد کمربند امنیتی در مناطق مرزی مشترک دو کشور ادامه می‌دهد.
وی هفته پیش در سخنانی گفته بود که «ساخت نوار امنیتی ۳۰ کیلومتری در امتداد مرزهای جنوبی کشور ادامه خواهد یافت و تحت هیچ شرایطی از آن چشم‌پوشی نخواهیم کرد».
ترکیه و مناطق شمال سوریه این روزها شاهد حملات متقابل میان ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح کُرد مورد حمایت آمریکا هستند. ارتش ترکیه از ۲۰ نوامبر حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به مناطق شمالی سوریه شدت بخشیده است. اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفته است که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را نیز در حال بررسی دارد.
رجب طیب اردوغان درباره توافق صادرات غلات نیز گفت که می توان به صورت تدریجی آماده صادرات مواد غذایی و کالاهای دیگر در چارچوب گذرگاه های صادرات غلات شد.
رئیس جمهور ترکیه همچنین ابراز امیدواری کرد که جنگ بین روسیه و اوکراین هر چه سریعتر به پایان برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha