۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۱
کد خبر: 84968000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی پاکدشت تخریب شد

پاکدشت - ایرنا - سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت گفت: با تخریب ۹۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی بخش مرکزی این شهرستان، از تغییر کاربری ۷۰ هزار مترمربع از زمین‌های مرغوب کشاورزی جلوگیری شد.

ولی بویر روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای حفظ زمین های کشاورزی و عمل به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی، ۹۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در زمین های کشاورزی روستای قلعه نو املاک از توابع بخش مرکزی شهرستان پاکدشت شناسایی و با تشکیل پرونده تخلف، دستور قضایی تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز دریافت شد.

وی افزود: این ۹۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز عمدتا به صورت دیوارکشی احداث باغ ویلا و احداث بنا صورت گرفته بود که با حکم قضایی و با حضور ماموران امور اراضی و تامین امنیت نیروی انتظامی تخریب شده و ۷ هکتار از این اراضی به حالت اولیه بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی پاکدشت خاطرنشان کرد: بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی هرگونه ساخت و ساز در خارج از محدوده قانونی شهرها و روستاها بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون مذکور ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: از خریداران زمین های کشاورزی و باغی درخواست می‌شود تا پیش از انجام هر گونه معامله وضعیت کاربری زمین را از مراجع ذیصلاح از جمله جهاد کشاورزی استعلام کنند تا مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار نگیرند.

به گزارش ایرنا، شهرستان پاکدشت بیش از ۲۶ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

شهرستان پاکدشت با سه شهر پاکدشت، شریف‌آباد و فرون‌آباد و ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha