۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۵
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84968213
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بخش بهداشت و درمان کاشان نیازمند استفاده از ظرفیت خیرین سلامت است

کاشان-ایرنا-فرماندار ویژه کاشان گفت:برای تقویت خدمات در حوزه بهداشت و درمان کاشان نیازمند بهره‌گیری مناسب از ظرفیت خیرین سلامت هستیم.

به گزارش ایرنا، محمدشریف زارعی روز دوشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی کاشان افزود:باید از ظرفیت خیران و موسسات خیری در حوزه‌های مختلف شهرستان به ویژه حوزه بهداشت و درمان استفاده شده و با برنامه ریزی و کار مستمر بهترین خدمات بهداشتی به مردم ارائه شود.

وی اظهار کرد:خیران کاشان در زمان شیوع بیماری کرونا حمایت های خوبی از مجموعه بهداشت و درمان شهرستان داشتند که اگر حمایت آنها نبود مشکلات رفع نمی شد،کاشان رتبه بالایی در بخش خیران دارد و باید زمینه فعالیت خیران در بخش بهداشت و درمان را به بهترین شکل فراهم کنیم.

فرماندار ویژه کاشان گفت:آمار مراجعه به پزشک در سطح شهرستان بالاست و انتظار مردم از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان این است که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با توجه به گرانی داروها،به شکل مستمر ادامه یابد.

زارعی افزود:برنامه های حوزه بهداشت، در اولویت اجرا توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان باشد،موضوع مهاجران و اتباع بیگانه و مشکلات بهداشتی ایجاد شده توسط این افراد باید کنترل شود تا هزینه های درمانی بر شهرستان و کشور کاهش یابد،سوتغذیه و لاغری و کوتاه قدی کودکان بخشی به مسائل قبل از زایمان و بخشی به بعد از زایمان ارتباط دارد،این نکات باید در اولویت کار دانشگاه علوم پزشکی باشد.

وی اظهار کرد:موج جدید بیماری آنفلوآنزا در کاشان در ابتدای پاییز شدید بود و اکنون وارد تراکم بیشتری شده ایم و باید در این حوزه به موضوع درمان و کنترل بیماری توجه شود.

فرماندار ویژه کاشان گفت: سازمان بهداشت جهانی در خصوص احتمال ظهور سویه های جدید کرونا و امیکرون هشدار داده و نگرانی در مورد دور جدید شیوع احتمالی این بیماری در کشور وجود دارد و ممکن است در اسفند ماه و اواخر فصل سرما دوباره با پیک بیماری مواجه شویم و باید تدابیر لازم در مراکز درمانی این شهرستان اندیشیده شود.

زارعی افزود: میزان مراجعه مردم برای دریافت واکسن کرونا کاهش یافته و باید در خصوص احتمال شیوع مجدد این بیماری اطلاع رسانی شود.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha