کلاهبرداری یک زوج با مبادله ارز/دستگیری موادفروش شمال تهران با ۱۱ کیلو مواد روانگردان

تهران - ایرنا - رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری زوجی که با مبادله ارز در فضای سایبری از شهروندان ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش عصر دوشنبه خبرنگار ایرنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: شخصی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد در یکی از کشورهای خارجی خانه‌ای خریدم و وقتی که خواستم هزینه آن را به حساب فروشنده حواله کنم، در فضای مجازی جستجو کردم و با یک صرافی آنلاین در اینستاگرام آشنا شدم.

این مقام انتظامی عنوان کرد: شاکی در ادامه اظهارات خود عنوان کرد با ادمین این صفحه اینستاگرامی که خانمی خوش صحبت بود گفت و گو کردم و قرار شد در مرحله اول ۲ میلیارد ریال پول به حساب صرافی واریزکنم تا این مبلغ به ارز مورد نظر بنده تبدیل شود و به حساب فروشنده در کشور مد نظر حواله شود، اما متأسفانه پس از واریز وجه دیگر پاسخی از سوی آن صفحه دریافت نکردم و تماس های من پاسخ داده نشد.

وی افزود: رسیدگی به پرونده در دستور کار قرار گرفت و با اقدامات تخصصی که توسط همکاران بنده در پلیس فتا صورت گرفت مشخص شد یک زن و مرد با جعل عنوان یک صرافی در شبکه های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران اضافه کرد: پس از تحقیقات تکمیلی متهمان که یک زن و شوهر بودند در فضای مجازی شناسایی و پس از تشریفات قضائی هر دو نفر با رعایت حقوق شهروندی در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام مسئول اظهار داشت: این مجرمان سایبری بعد از حضور در پلیس فتا بزه انتسابی را انکار کردند اما پس از روبه رو شدن با شاکی و مشاهده مستندات پرونده لب به اعتراف گشودند و به کلاهبرداری از پنج تن از شهروندان با همین روش به مبلغ حدود ۱۰ میلیارد ریال اقرار کردند.

رئیس پلیس فتا تهران به شهروندان توصیه کرد: در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تحت هیچ شرایطی به هویت ها، فروشگاه های مجازی نامعتبرو بدون نماد اطمینان، صرافی‌های آنلاین فاقد مجوز و افراد ناشناس اعتماد نکنید و نقل و انتقال های خود را از طریق مراجع قانونی و دارای مجوز از بانک مرکزی انجام دهید و هر گونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما درمیان بگذارید.

مامور قلابی دستگیر شد

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارقی که خود را مامور معرفی و از شهروندان سرقت می کرد، خبر داد و گفت: بررسی جزئیات پرونده در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: روز گذشته تیم عملیات کلانتری ۱۵۱ یافت آباد بصورت نامحسوس در محدوده میدان الغدیر در حال گشت‌زنی بودند که به یک نفر که لباس پلیس به تن داشتند مشکوک شدند.

وی با بیان اینکه ماموران بصورت نامحسوس آن هارا زیر نظر گرفتند و مشاهده کردند که این فرد با سو استفاده از لباس وغصب عنوان پلیس اقدام به اخاذی و سرقت از شهروندان می کند که بی درنگ در یک عملیات پلیسی متهم را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: از متهم مقدار زیادی وسایل و ادوات پلیسی و مدارک جعلی، یک دستگاه بی سیم دستی، یک عدد کلید دستبند، هفت جلد کارت شناسایی از قبیل کارت ضابطین دادگستری و نماینده دادستان، کارت پایان خدمت، کارت بادیگاردی، کارت مربیگری و چند کارت دیگر که همگی جعلی بوده کشف و همراه متهم به کلانتری انتقال شد همچنین متهم اعتراف به چندین فقره سرقت و اخاذی به شیوه غصب عنوان پلیس کرد.

کلاهبرداری یک زوج با مبادله ارز/دستگیری موادفروش شمال تهران با ۱۱ کیلو مواد روانگردان

زورگیری به محض آزادی از زندان

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری زورگیر حرفه‌ای که به محض آزادی از زندان اقدام به زورگیری و سرقت تلفن همراه از شهروندان می کرد، خبر داد.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی اظهارداشت: در پی وقوع یک فقره سرقت موبایل به روش زورگیری در محله ابوذر رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از ماموران کلانتری این محل بر عهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت متهم سابقه دار را شناسایی کردند افزود: تیم مجربی از ماموران به سرعت وارد عمل شده و در محدوده محله ابوذر متهم را در حال تردد مشاهده و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم ۳۴ ساله که ابتدا منکر بزه انتسابی شده بود با مشاهده دلایل و مدارک به جرم خود اعتراف کرد.

جانشین پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه متهم سابقه دار به جرم سرقت در زندان بوده و مدت کوتاهی بعد از آزادی از زندان مرتکب این جرم شده خاطرنشان کرد: تاکنون پنج نفر از مال باختگان شناسایی و تلاش برای شناسایی شاکیان دیگر ادامه دارد.  

ناکامی زورگیران خودرو با حضور به موقع پلیس

سر کلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سه زورگیر حرفه ای که قصد سرقت یک دستگاه خودروی سواری را داشتند خبر داد.

سرهنگ اردشیر نادری گفت: روز گذشته گشت انتظامی کلانتری مجیدیه در حال گشت زنی بودند که زورگیری سه مرد جوان را که قصد سرقت یک دستگاه خودروی سواری را داشتند مشاهده و به سرعت وارد عمل می شوند.

وی با بیان اینکه متهمان با مشاهده ماموران از محل متواری شدند افزود: بی درنگ طرح مهار سارقان عملیاتی و هر سه زورگیر با اقتدار و عکس العمل به موقع پلیس دستگیر شدند.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: راننده خودرو مدعی بود، متهمان با تهدید سلاح سرد قصد زورگیری و سرقت خودرو ی وی را داشتند که ابتدا با مقاومت شاکی روبه رو و سپس با حضور ماموران موفق به سرقت نشده اند.

این مقام انتظامی افزود: با انتقال متهمان ۱۸ تا ۲۰ ساله به کلانتری هر سه متهم به زورگیری از راننده خودرو اعتراف کردند.  

دستگیری مواد فروش شمال تهران با ۱۱ کیلو مواد روانگردان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از دستگیری ۲ توزیع کنندگان مواد روانگردان در شمال پایتخت خبر داد و اعلام کرد: در این عملیات ۱۱ کیلو گرم مواد روانگردان کشف شد.

سرهنگ ضرغام آذرین اعلام کرد: بنابر اعلام شکایت و گزارش تعدادی از شهروندان در یکی از محلات شمال پایتخت مبنی بر فعالیت مشکوک افرادی در یک باب منزل در زمینه فروش و قاچاق مواد مخدر، پرونده ای در این خصوص در پایگاه پنجم پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب تشکیل و بررسی و تحقیق پیرامون جزییات آن در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ادامه داد: با پیگیری و تحقیقات میدانی نامحسوس پلیس در محل، صحت و چگونگی عملکرد مظنون پرونده برای پلیس محرز و اقدامات مقدماتی برای صدور دستور ورود به منزل از طرف مرجع قضایی انجام شد.

وی ادامه داد: سرانجام پس انجام تمامی جوانب و مقدمات کار، گروهی از ماموران پلیس با رعایت جوانب قانونی و حقوق شهروندی به مخفیگاه متهمان در حوالی محله سعادت آباد مراجعه ضمن دستگیری ۲ متهم ۱۱ کیلو مواد روانگردان از مخفیگاه متهمان کشف کردند.

مامور قلابی اماکن تهران را شناسایی کنید

با تلاش ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران، مامور قلابی که به بهانه پلمب مغازه از متصدیان واحد های صنفی اخاذی می کرد، دستگیر شد.

سرگرد محمد زیدی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی مجهز به ادوات و تجهیزات پلیس با معرفی خود به عنوان مامور انتظامی و داشتن دستور پلمب مغازه ها، اقدام به سو استفاده از برخی واحدهای صنفی کرده است رسیدگی به موضوع در دستور ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران قرار گرفت.

وی افزود: در گام نخست، ماموران پلیس متوجه شدند متهم ضمن تماس تلفنی با کسبه و معرفی کردن خود با اسامی جعلی مانند سرهنگ موسوی، سرهنگ خالقی و سرهنگ نجفی، آنها را در جریان پلمب واحد های صنفی قرار داده و برای جلوگیری از آن مبالغی را از متصدیان واحدهای صنفی دریافت می کرده است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با توجه به گستردگی جرم و قربانی شدن تعدادی از واحدهای صنفی و سو استفاده از هویت و لباس انتظامی موضوع با جدیت مورد پیگیری قرار گرفت و در نهایت پس از اقدامات پلیسی این فرد در مخفیگاهش دستگیر و برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس اطلاعات تهران با بیان اینکه متهم سابقه دار بوده و به دفعات مختلف به جرم جعل و کلاهبرداری تحمل کیفر داشته، اظهارداشت: تاکنون کارشناسان ارزش کلاهبرداری های انجام شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

زیدی با اشاره به اینکه حسب دستور بازپرس پرونده، تصویر متهم برای شناسایی شهروندان بدون پوشش در فضای مجازی و جراید منتشر شود خاطر نشان کرد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند می‌توانند برای پیگیری شکایت به معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات واقع در خیابان شریعتی خیابان سروش مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha