۱۴۷ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی آسفالت شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به توجه ویژه این اداره کل به موضوع آسفالت راه‌های روستایی گفت: فقط در ۶ ماه گذشته، ۱۴۷ کیلومتر راه روستایی در این استان آسفالت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیمان آرامون روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: علاوه بر قیر رایگانی که برای اجرای این طرح‌ها اختصاص می‌یابد، برای هر کیلومتر راه روستایی ۱.۸ میلیارد تومان تومان نیز هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: فقط در ۲ ماه گذشته ۲۱.۵ کیلومتر راه روستایی در چالدران آسفالت شده که با توجه به سردی هوای منطقه، کار قابل توجهی است.

آرامون ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲ هزار کیلومتر راه شوسه در استان داریم که در صدد هستیم در کوتاه مدت، این میزان جاده را نیز پوشش دهیم.

۱۴۷ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی آسفالت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اظهار کرد: برخی شهرستان‌ها وضعیت خوبی در حوزه راه روستایی آسفالت دارند و برخی در این خصوص عقب افتاده‌اند به طور مثال در اشنویه فقط ۲ کیلومتر راه روستایی آسفالت نشده، باقی مانده است.

آرامون در خصوص مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان‌های مختلف هم گفت: اکثر این مصوبات در خصوص راه روستایی است که به میزان تامین اعتبار اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به وجود بیش از ۱۲ هزار کیلومتر راه ارتباطی تحت تاثیر راهداری طرح زمستانی یادآور شد: ۶۵۳ کیلومتر نقطه کوهستانی و برفگیر در استان داریم که شامل ۸۹ گردنه است.

آرامون تاکید کرد: در طرح زمستانی ۱۷ راهدارخانه با ۸۴۸ راهدار در آذربایجان غربی فعال خواهند بود ولی مشکلی که در این خصوص وجود دارد، سن بالای ماشین آلات راهداری است.

وی همچنین تامین روشنایی گردنه ها را از جمله وظایف اداره کل راهداری برشمرد و ادامه داد: طی سال جاری، روشنایی سه کیلومتر از ۱۱ کیلومتر راه تمرچین به پیرانشهر تامین شده و تا اربعین امسال کل روشنایی این مسیر تامین می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: روشنایی ۱۰ کیلومتر از گردنه زمزیران سردشت هم انجام شده و در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد.

آرامون از برنامه ریزی برای نوسازی و بهبود عمر ناوگان مسافری در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: تاکنون ۷۰ نفر برای دریافت وام نوسازی معرفی شده و۲۰ نفر وام را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تا نیمه خرداد امسال، حدود چهارهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات این نهاد به صورت جذب نشده باقی مانده بود، افزود: با اقداماتی که تا شهریور امسال صورت گرفت، همه این اعتبار در استان جذب و برای اجرای طرح های عمرانی استفاده شد.

وی همچنین با رد برخی اخبار در خصوص پرداخت نشدن حقوق برخی از کارکنان به ویژه نیروهای طرحی و شرکتی اظهار کرد: در این خصوص، همه معوقاتی هم که از دوره مدیریت پیشین باقی مانده بود، پرداخت شده و در حال حاضر، حقوق این کارکنان به روز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha