۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۸
کد خبرنگار: 3126
کد خبر: 84969069
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفته فرهنگی دانشگاه "بصره" در مشهد آغاز شد

۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۸
کد خبر: 84969069
هفته فرهنگی دانشگاه "بصره" در مشهد آغاز شد

مشهد– ایرنا– هفته فرهنگی دانشگاه بصره کشور عراق در راستای اجرای تفاهم نامه بین دانشگاههای بصره و فردوسی مشهد روز سه‌شنبه در این دانشگاه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ رییس دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم گفت: در راستای علایق فرهنگی و مذهبی ۲ ملت ایران و عراق از طریق اقدامات عملی و مشارکت راهبردی در بین دانشگاههای بصره و دانشگاه فردوسی مشهد تلاش می‌شود.

دکتر احد ضابط بر اجرای برنامه ها و مشارکت جدی روسای دانشگاههای فردوسی و بصره برای تحقق این هدف تاکید کرد.

رییس دانشگاه بصره نیز با قرائت بخشی از زیارت عاشورا در این مراسم گفت: اجرای هفته فرهنگی دانشگاه بصره در دانشگاه فردوسی مشهد باعث افتخار و به برکت وجود امامان معصوم انجام می شود.

سعد شاهین تصریح کرد: ‌دانشگاه بصره به دلیل همین اشتراک بین ۲ ملت در ایام مختلف میزبان هیات های مختلف از دانشگاه های ایران است.

معاون دانشگاه بصره نیز با اشاره به اینکه در دوره گذشته به دلیل بیماری کرونا محدودیت هایی بوجود آمد، گفت: با این وجود در قالب آموزشهای مجازی ۵۴ برنامه آموزشی و کنفرانس مجازی توسط اساتید دانشگاه فردوسی برای دانشجویان بصره برگزار شد.

عبدالکریم عبود با اعلام خرسندی از راه اندازی مرکز آموزش ادبیات فارسی در بصره که با استقبال دانشجویان علاقمند به ادامه تحصیل در ایران و همچنین علاقمندان به استفاده از ظرفیت های پزشکی در ایران همراه بوده است، تصریح کرد: امروز شاهد افتتاح مرکز آموزش عربی در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح هستیم.

این استاد عراقی با اشاره به اهمیت برنامه های مشترک بین دو دانشگاه گفت: برنامه های پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه فردوسی می تواند برای ارتقای دانشگاه بصره به نسل چهارم راهگشا باشد.

سرکنسولگری کشور عراق در شهر مشهد نیز طی سخنان احساسی و شاعرانه گفت: بسیار خوشحال هستم اهل بصره را در مشهد می بینم.

عبدالکریم جاسم البصری با تاکید بر روابط بیشتر دو ملت ایران و عراق و با استعاره از یک شعر عربی ادامه داد: درب های خود را به روی " گنجشک های بصره" باز کنید.

در قالب هفته فرهنگی دانشگاه بصره، از امروز تا ۲۴ آذر ماه برنامه هایی از جمله نمایشگاه کتاب و آثار هنری، سمینار علمی، اجرای تئاتر، موسیقی و مسابقات ورزشی با شعار "علم و فرهنگ ، همبستگی ملل" توسط دانشجویان و مسوولان دانشگاه بصره در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha