امضای هشت تفاهمنامه بین دانشگاه شهید چمران اهواز و صنایع خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: هشت تفاهمنامه در هفته پژوهش و فناوری امسال بین دانشگاه شهید چمران اهواز و صنایع بزرگ خوزستان منعقد می‌شود.

به گزارش ایرنا علیرضا دنه دزفولی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در سرسرای اداری معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: این تفاهمنامه‌ها در حوزه های میراث فرهنگی، شرکت فولاد اکسین، ملی حفاری، شهرداری، راه و شهرسازی به منظور همکاری در انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی به امضا می رسد.

وی افزود: این دانشگاه هم اکنون با ۱۲۸ دستگاه اجرایی ارتباط فعال دارد که حوزه های فنی و مهندسی و علوم اجتماعی از فعالترین هستند.

دنه دزفولی با بیان اینکه این ارتباط موجب شده تا حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از خروج ارز جلوگیری به عمل آید ادامه داد: به صورت خاص این همکاری در حوزه تجهیزات ازدیاد برداشت نفت، بومی سازی فناوری اکتشاف میادین نفت و گاز، شبیه سازهای حفاری، بومی سازی فناورهای کاربردی لیزر مبنا و بومی سازی افزودنی های سیالات حفاری است.

مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه شهید چمران اهواز از جمله فعالیت های سال ۱۴۰۰ این دانشگاه را در این زمینه، انعقاد ۱۳۳ قرارداد با حجم قرارداد ۴۵۰ میلیارد ریال با دستگاه‌های مختلف، و هفت پایان نامه تقاضا محور به مبلغ بیش از یک میلیارد ریال و ۲۰ فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در صنعت بیان کرد.

وی اضافه کرد: ۱۰ قرارداد از محل بودجه یک درصد پژوهشی سازمان ها نیز به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال منعقد شده که حاصل فعالیت ۱۵ پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی است.

برگزاری ۱۲۸ همایش در هفته پژوهش

دبیر اجرایی هفته پژوهش و فناوری در خصوص هفته پژوهش و فناوری گفت: تاکنون محتوای برگزاری ۱۲۸ همایش در این هفته در دانشکده های علوم ، علوم تربیتی و روانشناسی، ادبیات، مهندسی علوم آب و محیط زیست، اقتصادی و علوم اجتماعی ، کشاورزی و دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز دریافت شده که پیش بینی می شود به ۲۰۰ همایش افزایش یابد.

دنه دزفولی ادامه داد: چهار کارگاه تخصصی در کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید چمران نیز در این هفته تشکیل خواهد شد که با موضوعات آشنایی با پایگاه‌های اطلاعاتی فارسی و لاتین، پایگاه‌های نشریات و نرم افزارهای موجود در کتابخانه مرکزی و روش های استفاده از آنها برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: در روز اول هفته پژوهش به نام دانشگاه با درهای باز پذیرای سه هزار بازدید کننده دانش آموز از دانشگاه شهید چمران اهواز خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha